یک مهاجم انتحاری بامداد امروز پنجشنبه 02 اکتبر 2014 خودروی حامل سربازان امنیتی افغان را در شهر کابل آماج قرار داد که در نتیجه بیش از ده نفر کشته و زخمی شدند.


به گزارش العربیه به نقل ازحشمت الله ستانکزی، سخنگوی فرماندهی پلیس کابل، این رویداد ساعت 6:50 بامداد امروز پنجشنبه به وقت کابل اتفاق افتاد.

ستانکزی افزود، مهاجم انتحاری پیاده بود و مواد منفجره همراه اش را در نزدیکی خودروی سربازان امنیتی افغان درساحه "دوغ آباد" حوزه هفتم امنیتی شهر کابل انفجار داد.

سخنگوی فرماندهی پلیس کابل تایید کرد که بیش 10 نفر دراین رویداد کشته و زخمی شده اند اما جزئیات کامل در دسترس نیست و احتمال آن وجود دارد که آمار قربانیان افزایش یابد.

حشمت الله ستانکزی علاوه کرد که بیشتر قربانیان این رویداد نیروهای امنیتی افغان می باشند. گروه طالبان با انتشار خبرنامه ای مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.

این درحالیست که افغانستان روز سه شنبه هفته جاری پیمان امنیتی را با آمریکا و ناتو امضا کرد و طالبان با امضای این دو سند امنیتی واکنش شدید نشان داده اند.

پس از امضای این دو پیمان امنیتی کابل دیروز چهارشنبه و امروز پنجشنه شاهد سه حمله خونین انتحاری بوده است که هدف هرسه حمله انتحاری ارتش افغان بوده است.

اشرف غنی احمدزی، رییس جمهور جدید افغانستان نیز درمورد افزایش ناامنی درشهر کابل ابراز نگرانی کرده و به نهادهای امنیتی دستور داده است که دراین زمینه برنامه های جدی خود را در راستای تأمین امنیت این شهر روی گیرند.