دوشنبه، فروردین ۱۰، ۱۳۹۴

کمک‌های مالی سازمان ملل به رژيم ايران برای سرکوب مردم هزینه می‌شود 

 

اتحادیه انجمن‌ها برای ایران آزاد، FFFI، در اطلاعیه‌ای که امروز یکشنبه منتشر کرد، از ستایش سازمان ملل از برنامه " مبارزه با مواد مخدر " رژیم حاکم بر ایران ابراز تأسف عمیق و آن را در راستای سرکوب بیشتر مردم قلمداد نمود.
این ستایش در صورتی ابراز می‌شود که سالانه چند صد نفر به اتهام جرائم جزئی مواد مخدر در این ایران اعدام می‌شوند.

این اتحادیه در اطلاعیه خود یادآور شده است که طی 18 ماه پس از به قدرت رسیدن آخوند حسن روحانی به سمت ریاست جمهوری رژیم ایران حداقل 1400 نفر اعدام‌شده است.
در این اطلاعیه که به زبان سوئدی منتشرشده است، این اتحادیه ابراز نگرانی کرده است که این‌گونه کمک‌های چند میلیون دلاری که در طی یک برنامه پنج مرحله‌ای به رژیم ایران پرداخت خواهد شد فقط به گسترش سرکوب مردم ایران خواهد انجامید.
اتحادیه انجمن‌ها برای ایران آزاد همچنین با یادآوری اینکه بعضی از فرماندهان سپاه تروریستی پاسداران به دلیل ارتباط تنها با قاچاق مواد مخدر در لیست سیاه امریکا قرار دارد، از سخنان " وزیر کمک‌های انسان دوستانه سوئد "،  "الیزابت لوون " در این مورد استقبال کرده است.
خانم الیزابت لوون دیروز پس از گزارش تلویزیون سوئد و افشای طرح کمک‌های مالی سازمان ملل به رژیم ایران گفت، «که این موضوع بسیار نگران‌کننده است و سوئد قصد ندارد در این مورد کمکی اعطا کند». و آن را به‌دقت موردبررسی قرار خواهد داد.
اتحاد انجمن‌ها در پایان این اطلاعیه از دولت و وزارت خارجه سوئد تلاش لازم را به کار گیرد تا دیگر کشورهای دموکراتیک برای خروج از این برنامه متقاعد کند.
اتحادیه انجمن‌ها برای ایران آزاد، سوئد
29 مارس2015

شايد ذكر است كه تلویزیون سرا سری سوئد ارگان مقابله با مواد مخدر و جرائم سازمان ملل متحد، UNODC، در حال برنامه‌ریزی کمک‌های بلاعوض چندمیلیونی به رژیم ایران است.
تلویزیون سرا سری سوئد در گزارش خود می‌نویسد، «علیرغم اینکه ارگان مقابله با مواد مخدر و جرائم سازمان ملل متحد با اعدام مجرمان مواد مخدر مخالف است، اما این ارگان در حال تکمیل برنامه‌ریزی طرح پنج مرحله‌ای برای کمک‌های چندمیلیونی به ایران است. این عمل در شرایطی انجام می‌گیرد که هرساله صدها نفر در ایران به جرائم در ارتباط با مواد مخدر اعدام می‌شوند.»
این گزارش می‌نویسد «همزمان با تجدید سازمان ملل متحد از ” برنامه مقابله مبارزه با مواد مخدر “ صدها تن در این کشور در رابطه با جرائم مواد اعدام می‌شوند.
بر اساس این گزارش چندین کشور اروپائی که با مجازات اعدام مخالف‌اند از تأمین‌کنندگان بودجه این برنامه هستند؛ اما کشورهای دانمارک، انگلیس و ایرلند که پیش‌ازاین تأمین‌کنندگان این بودجه بوده‌اند اکنون با اعتراض به این برنامه از جمع این کشورها خارج‌شده‌اند.
در گزارشی که در سال ۲۰۱۴ در همین رابطه منتشر شد رابطه این کمکها با دستگیری و اعدام هزاران نفر در این را افشا شده بود.
این گزارش همچنین به اعدام‌های، گسترده در ایران اشاره‌کرده و نوشته است که از آغاز سال ۲۰۱۵ تاکنون حداقل ۲۰۰ نفر در ایران اعدام‌شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر