جمعه، فروردین ۰۷، ۱۳۹۴

گفتگو با رزمندگان سوریه که شهر بصری الشام را آزاد کردند

 سوريه

تاريخ:  1394/1/7

شهر بصری الشام


اکنون به میان رزمندگان می‌رویم، رزمندگانی که خود در آزادسازی بصری الشام نقش داشتند.
تلویزیون اورینت:
یک رزمنده: این نبرد واقعاً ضروری بود زیرا این جبهه از جنوب شرقی سوریه تا شمال غربی آن امتداد دارد. شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران در این جبهه مستقر بودند. قهرمانان ارتش آزادی دیدند باید قیمتش آن را بدهند، به این ترتیب سویدا از رژیم اسد بطور کامل قطع شد، الآن بعد از آزادسازی شهر بصری الشام تمام ارتباطات رژیم اسد در استان سویدا با استان درعا قطع شده است. الآن به اذن خدا به سمت دمشق پیشروی خواهیم کرد.
یک رزمنده: به کمک خدا شبه‌نظامیان شیعی و مزدوران رژیم ایران را که برای کمک به رژیم ظالم اسد آمده بودند شکست دادیم.
این‌جا هتل بصری الشام را از نمای پشت آن می‌بینیم، این‌جا محل تمرکز مزدوران و نیروهای اسد بود، اما امروز به‌طور کامل آزاد شده است.
فرمانده رزمندگان: شهر بصری الشام 7هزار سال قدمت دارد و به‌عنوان پایگاه اصلی مزدوران حزب‌الشیطان و شبه‌نظامیان اسد در این منطقه به‌شمار می‌آمد. این قلعه هم به‌عنوان قلعه مستحکم آنان به حساب می‌آمد و از آن برای اشغال این منطقه عمل می‌کردند. قهرمانان جبهه جنوبی در این نبرد با عزم و طرح و استراتژی جدید و محاصره آن به‌طور کامل شروع کردند تا این‌که منطقه را به‌طور کامل از وجود مزدوران اسد و حزب‌الشیطان پاک کردند.
سوال: الآن که در ورودیهای شهر سویدا هستید گامهای بعدی شما چیست؟
فرمانده رزمندگان: الآن بعد از آزادسازی شهر بصری الشام، قهرمانان جبهه جنوبی که این منطقه را آزاد کردند در حال آماده‌سازی و تحویل شهر به طرفهای محلی جهت اداره آن هستند. ما به جبهه‌های نبرد با دشمن بازخواهیم گشت. ما قصد نداریم به سمت شهر سویدا پیشروی کنیم، اهل سویدا جزء مردم سوریه و از خودمان و برادرانمان هستند، هزاران سال باهم زندگی کرده‌ایم، ما دشمن آنها نیستیم و در منطقه خودشان در امنیت قرار دارند. از آنها و همه فرزندان سوریه می‌خواهیم به انقلاب بپیوندند و سوریه و فرزندان سوریه را از چنگ شبه‌نظامیان اسد و حزب‌الشیطان نجات بدهند.
ما شهر بصری الشام را شهر تاریخی می‌دانیم که برای همه دنیا مخصوصاً برای همه مردم سوریه اهمیت دارد. ما تصمیم گرفته‌ایم این آثار تاریخی را به شورای شهر جهت حفظ و نگهداری تحویل بدهیم این وظیفه ماست که از آن حفاظت کنیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر