روز سه شنبه ۳۱ مارس برق اکثر شهر‌ها مانند آنکارا پایتخت و استانبول بزرگ‌ترین شهر و دیگر استان‌های این کشور قطع شد و این کشور در تاریکی فرو رفت.
به علت قطع برق، بخشی‌های از متروی استانبول متوقف و ترافیک هوایی این شهر به فرودگاه‌های دیگر منتقل شد.
به گزارش رویترز، احمد داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه اعلام کرد ما تمام احتمالات را در علت قطع شدن برق مورد بررسی و تحقیق قرار می‌دهیم و امکان خرابکاری در سیستم برق رسانی کشور را نیز منتفی نمی‌دانیم اما تحقیقات اولیه نشان از نقص فنی در خطوط انتقال برق می‌باشد.
تانر ایلدیز وزیر برق ترکیه که در سفر به سلوواکی به سر می‌برد گفت: «اولین اقدام ما برقراری دوباره برق به شهروندان است، این نوع قطع برق حادثه نادری در ترکیه است ما قطع برق در کشور را نداشته‌ایم.
وی در پاسخ به خبرنگاران گفت:» آیا این حمله‌ای تروریستی یا سایبری است، در این مرحله نمی‌توانم چیزی بگویم اما مرکز حوادث مترقبه کشور به فعالیت در آمده است «.
وزیر برق ترکیه افزود:» برق در ساعت ۱۰. ۳۶ دقیقه به وقت محلی احتمالا به علت نقص فنی در خطوط انتقال به بخش اعظمی از کشور قطع شد «.
تلویزیون NTV ترکیه اعلام کرد:» برق ۴۰ استان از ۸۱ استان ترکیه قطع شده است. و تاکنون نتوانسته‌ایم با شرکت برق رسان TEIAS تماس برقرار کنیم «.
مصرف برق در ترکیه سالهای اخیر به علت رشد اقتصادی بالا و افزایش جمعیت به شدت افزایش یافته است. ترکیه مجبور شده است که در بخش انرژی این کشور سرمایه گذاری هنگفتی از طریق واردات نفت و گاز بکند.
به نوشته روزنامه» حریت «ترکیه، این نوع قطع شدن برق در ترکیه بسیار نادر و پس از ۱۵ سال این اتفاق می‌افتد.