جمعه، فروردین ۰۷، ۱۳۹۴

نامه وبلاگ‌نویس سعودی از زندان: نجات معجزه‌آسا از ۵۰ ضربه شلاق

رائف بدوی، وبلاگ‌نویسی که به اتهام توهین به اسلام در عربستان سعودی محکوم به زندان و شلاق شده است

۰۷ فروردین ۱۳۹۴
برای نخستین بار پس از تقریباً سه سال زندان، رائف بدوی، وبلاگ‌نویسی که به اتهام توهین به اسلام در عربستان سعودی محکوم به زندان و شلاق شده، در نامه‌ای از رنجی که در زندان برده نوشته است.

اشپیگل آنلاین در آلمان نامه رائف بدوی را منتشر کرده و نوشته است این نامه مردی «شجاع و شکست‌ناپذیر» را نشان می‌دهد که برداشت و تجارب خود از زندان را با ما در میان می‌گذارد.
این وبلاگ‌نویس در نامه خود نوشته است در حالی که جمعیتی او را احاطه کرده و «فریاد الله اکبر سر می‌دادند»، چگونه «به‌شکل معجزه‌آسایی» از ۵۰ ضربه شلاق جان سالم به‌در برده است.
او افزوده است: «تمام این رنج بی‌رحمانه فقط به این دلیل است که من نظرم را ابراز کرده‌ام.»
رائف بدوی از سال ۲۰۰۸ وبلاگی راه‌اندازی کرد تا در آن از یک جامعه سکولار آزاد دفاع کند. او در سال ۲۰۱۲ به اتهام ارتداد، توهین به شخصیت‌های مذهبی، توهین به دانشگاه اسلامی امام محمد بن سعود، راه‌اندازی وب‌سایت برای ایجاد بحث پیرامون وهابیت، تشویش اذهان عمومی و بر هم زدن امنیت عمومی به ۱۰ سال زندان و تحمل هزار ضربه شلاق و همچنین پرداخت جریمه نقدی‌ معادل ۲۶۷ هزار دلار محکوم شد.
برای اجرای حکم شلاق دادگاه دستور داد که تا پایان هزار ضربه شلاق هر هفته ۵۰ ضربه اجرا شود. ۵۰ ضربه نخست در ۹ ژانویه سال جاری میلادی اجرا شد اما پس از آن به دلیل وضعیت جسمانی او این حکم به تعویق افتاده است.
رادیو زمانه 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر