سه‌شنبه، فروردین ۱۱، ۱۳۹۴

بنیادگرایان بوکوحرام زنان را در یک منطقه نیجریه قتل‌عام کردند

تاريخ: 1394/1/11

جنایات بوکوحرام  در شهر داماساک

جنایات بوکوحرام در شهر داماساک



ابوبکر شکو، سرکرده گروه تروریستی بوکوحرام در نیجریه به جنایات وحشیانه علیه انسانیت دست می‌زند. در منطقه گووزا که خلافت خود را اعلام کرده، دستور کشتن همه زنان را صادر کرد.
ابوبکر شکو، سرکرده گروه بنیادگرای بوکوحرام سال گذشته در منطقه گووزا خلافت خود را اعلام کرد. ارتش نیجریه قبل از آغاز انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کرده بود که در 27مارس، روز جمعه، آن شهر را آزاد ساخته است.
جوتکار عثمان علی، 35ساله که گفته می‌شود به‌زور ناچار شده به صفوف بوکوحرام بپیوندد، در مورد قتل‌عامی که خود شاهد آن بوده روز 10فروردین (31مارس 2015) با خبرگزاری فرانسه مصاحبه‌ای انجام داد. عثمان علی گفت: اعضای بوکوحرام در غروب 13مارس به روستای او، کیلکاسا در 55 کیلومتری شهر گووازا رفته‌اند.
عثمان علی افزود: در 15مارس، یکشنبه، شکو همه ما مردها را جمع کرد و برایمان سخنرانی کرد. پس از بازگشت به گووزا گفت: باید همه زنان کشته شوند. گفت: اگر آنها را نکشند، نخواهند توانست آنها را در بهشت ببینند. ما را به گووازا بردند و خود شاهد قتل‌عام زنان شدیم. عثمان علی گفت: شمار زیادی از زنان را جمع‌آوری و تیربارانشان کردند.
وی افزود: یکی از زنان حامله بود و خواست تا به دنیا آوردن فرزندش زنده بماند، اما او را تیرباران کردند. علی افزود که در روز قتل‌عام به روستای کیلکاسا بازگشته و با تاریک شدن هوا، به آداماوا، پایتخت ایالت نزدیک روستایشان فرار کرده است.
 منبع سایت مجاهدین

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر