یکشنبه، اسفند ۱۰، ۱۳۹۳

جعفر عظیم زاده فعال کارگری دردادگاه انقلاب تهران مورد محاکمه قرار گرفت


صبح روز یکشنیه دهم اسفند ماه طبق احضاریه کتبی شعبه ۱۵دادگاه انقلاب تهران، جعفر عظیم زاده فعال کارگری به همراه وکیل خود در این دادگاه حضور پیدا کرد و به ریاست قاضی صلواتی مورد محاکمه قرار گرفت.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از اتحادیه آزاد کارگران ایران در این دادگاه که حدود دو ساعت طول کشید ابتدا نماینده دادستانی کیفر خواست تنظیم شده بر علیه این فعال کارگری را قرائت کرد و سپس جعفر عظیم زاده بصورت مکتوب به اتهامات وارده پاسخ گفت. در این کیفر خواست وی متهم به اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت ملی، اخلال در نظم و آسایش عمومی، بر هم زدن امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی با مصادیق شرکت در تجمعات غیر قانونی و ارتباط با رسانه های بیگانه و انعکاس لحظه به لحظه اخبار این تجمعات در فضای مجازی شده بود.
جعفر عظیم زاده در پاسخ به اتهامات وارده و مصادیق آنها با رد این اتهامات، مامورین امنیتی را به ارائه گزارشات کذب و گنجاندن آنها در پرونده اش متهم کرد و با دفاع از قانونی بودن اتحادیه آزاد کارگران ایران به تشریح فعالیتهای خود جهت افزایش حداقل مزد از طریق طومار چهل هزار نفری کارگران و شکایت از غارت صندوق سازمان تامین اجتماعی پرداخت و با غیر قانونی و مجرمانه خواندن عملکرد شورایعالی کار در تعیین حداقل مزد کارگران، اعتراض به شرایط فلاکت بار موجود را حق مسلم کارگران عنوان کرد و در ادامه بر تداوم فعالیتهای تاکنونی خود تاکید نمود.
در این دادگاه قاضی صلواتی طی گفتگوئی شفاهی جمع آوری امضا برای افزایش حداقل مزد و تجمع در محل وزارت کار را مجرمانه تلقی کرد و جعفر عظیم زاده در پاسخ اعلام داشت: اگر ما کارگران برای دستیابی به حقوق خود دست به اعتراض نزنیم و شرایط معیشتی مان بهبود پیدا نکند آنوقت اگر من کارگر فردا به دلیل فقر و فلاکت دست به قتل و دزدی بزنم شما مرا تبرئه خواهید کرد!؟ در پایان این دادگاه قاضی صلواتی بر عدم تداوم فعالیتهای جعفر عظیم زاده تاکید نمود و وی نیز متقابلا با قانونی خواندن فعالیتهایش، بر تداوم آن به عنوان حق مسلم خود و دیگر کارگران تاکید کرد.
جعفر عظیم زاده از بنیان گذاران کمیته پیگیری ایجاد تشکلهای آزاد کارگری، اتحادیه سراسری کارگران اخراجی وبیکار، اتحادیه آزاد کارگران ایران، از هماهنگ کنندگان طومار اعتراضی چهل هزار نفری کارگران برای افزایش واقعی حداقل مزد و جزو شش نماینده 1000 کارگری است که با وکالت دکتر خلیل بهرامیان شکایتی را علیه غارت و چپاول صندوق سازمان تامین اجتماعی در شعبه 15 دادرسی کارکنان دولت مطرح کرده اند. وی سالهاست دوشادوش کارگران کارخانه هایی از جنوب تا شمال و غرب و مرکز کشور برای احقاق حقوق کارگران ایران مبارزه میکند و به عنوان نماینده کارگران تعدادی از کارخانه ها در هیاتهای حل اختلاف و تشخیص در احقاق حق آنها بسیار موثر بوده است. اینها گوشه هایی از فعالیتهای جعفر عظیم زاده است که امروز بدلیل آنها در برابر دادگاه قرار گرفت و توسط قاضی صلواتی به محاکمه کشیده شد.
جعفر عظیم زاده امروز در حالی با انواع اتهامات امنیتی واهی مورد محاکمه قرار گرفت که دیروز حکم سه و نیم سال زندان برای جمیل محمدی در شعبه ۱۵دادگاه انقلاب توسط قاضی صلواتی به وی ابلاغ شد. صدور حکم سه و نیم سال زندان برای جمیل محمدی و محاکمه و محکومیت احتمالی جعفر عظیم زاده، معنایی جز چنگ و دندان نشان دادن سرمایه داری ایران برای میلیونها کارگر و تلاش برای به تمکین واداشتن آنان جهت تن دادن به یک زندگی فلاکتبار ندارد.

دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ تهران ۰۰:۲۸ - ۲ مارس ۲۰۱۵

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر