سه‌شنبه، اسفند ۱۲، ۱۳۹۳

سرنوشت یونس آقایان همچنان در ابهام


 زندانی سیاسی کُرد و آذری به بند قرنطینه‌ی زندان ارومیه جهت اجرای حکم اعدام، اما تاکنون سرنوشت برخی از آنها نامشخص است که یکی از آنها زندانی پیرو آیین یارسانی، یونس آقایان است.
به گزارش ماف نیوز، بعد از انتقال یونس آقایان، حبیب‌ افشاری، علی افشاری، سیروان نژاوی، و ابراهیم شاپوری و سامان نسیم جهت اعدام به بند قرنطینه‌ی زندان ارومیه، اما تاکنون هیچ اطلاع دقیقی از سرنوشت یونس آقایان، سیروان نژاوی و ابراهیم شاپوری در دست نیست.
پیشتر اعلام شده بود که حبیب‌ افشاری، علی افشاری و سامان نسیم اعدام شده‌اند اما در حالی که جنازه‌هایشان تاکنون به خانواده‌هایشان تحویل داده نشده است، به خانواده‌هایشان اعلام شده بود که میتوانند برای فرزندانشان در خانه‌ی خود، مراسم سوگ برگزار کنند.
با این وجود در روزهای گذشته، خانواده‌ی سایر زندانیان مرتبا در پی اطلاعی از سرنوشت فرزند خود به مراجع قضایی و زندان ارومیه مراجعه کرده‌اند اما هیچ اطلاعی از وضعیت فرزندانشان به دست نیاورده‌اند.
یک منبع نزدیک به خانواده‌ی یونس آقایان که زندانی یارسانی آذری‌زبان بود، به خبرنگار ماف نیوز در ارومیه اعلام کرد که خانواده‌ی وی تهدید شده‌اند در صورتی که مراسم سوگ وی را در میان علمای آیین یارسانی برگزار کنند، با آنها برخورد خواهد شد اما هیچ اطلاع دقیقی از وضعیت وی به آنها داده نشده است.
یونس آقایان از اهالی شهرستان میاندوآب، به همراه چهار هم آئین خود در سال ۸۳ توسط نیروهای امنیتی در درگیری موسوم به روستای اوج تپه بازداشت و سپس در دادگاه به اتهام محاربه محکوم به اعدام شده

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر