دوشنبه، اسفند ۱۱، ۱۳۹۳

لغو یک سمینار علمی اعتراض دانشجوبان مریوانی را درپی داشت+عکس


1393/12/11 - 2015-03-02 - 

لغو یک سمینار علمی اعتراض دانشجوبان مریوانی را درپی داشت+عکس

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، امروز دوشنبه یازدهم اسفندماه، درحالیکه مقرر گردیده بود در دانشگاه پیام‌نور مریوان سمیناری تحت عنوان "نقش زبان مادری بر تفکر و اندیشه" برگزار شود، اما مسئولان دانشگاه و همچنین دخالت فرمانداری مریوان از برگزاری این سمینار ممانعت بعمل آوردند.

به گفته یکی از دانشجویان این دانشگاه، ممانعت از برگزاری سمینار "نقش زبان مادری بر تفکر و اندیشه" در حالی است که پیشتر مجوز برگزاری این سمینار از سوی مسئولان دانشگاه صادر شده بود.

این دانشجوی مریوانی گفت: در آستانه برگزاری سمینار، مسئولان دانشگاه به‌صورت غیرقانونی از برگزاری آن ممانعت و این اقدام مسئولان دانشگاه، اعتراض دانشجویان را درپی داشت.

25091.jpg
لغو سمیناری تحت عنوان "نقش زبان مادری بر تفکر و اندیشه" در دانشگاه پیام نور مریوان
به گفته‌ی وی، به دنبال ممانعت از برگزاری این سمینار، شماری از دانشجویان این دانشگاه در مقابل دفتر رئیس دانشگاه تجمع و خواستار پاسخ قانونی مسئولان بودند.

این منبع افزود: "مسئولان دانشگاه در این‌باره هیچگونه جوابی نداشته‌اند و اعلام کردند، فرمانداری گفته است که باید این سمینار برگزار نشود".

دانشجویان دانشگاه پیام‎نور مریوان می‌گویند: "طی چند سال اخیر، اجازه برگزاری به سمینارها و مراسم‌های قانونی داده نمی‌شود و مسئولان دانشگاه هر بار بهانه‌های مختلفی از فعالیت دانشجویان جلوگیری و در بیشتر موارد دانشجویان با فشار نهادهای امنیتی، محرومیت از تحصیل و بازداشت و محکومیت به زندان روبرو می‌شوند".

در همین زمینه، دانشجویان نسبت به ممانعت از برگزاری این سمینار اطلاعیه‌ای را در دانشگاه منتشر کردند.

در این اطلاعیه آمده است: همانطور که مطلعید امروز یازدهم اسفندماه قرار بود ساعت ١٠ سمیناری تحت عنوان "نقش زبان مادری بر تفکر و اندیشه" برگزار شود و مجوز این سمینار از سوی مسئولان دانشگاه در شورای فرهنگی صادر شده بود، اما در آخرین دقایق نزدیک به برگزاری سمینار، مسئولان دانشگاه برخلاف قانون فعالیت در دانشگاه و با دخالت مراکز اداری شهر مریوان که حق این دخالت‌ها را در دانشگاه ندارند، به بهانه‌های مختلف از برگزاری این سمینار ممانعت بعمل آورد.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: ما به عنوان دانشجویان این دانشگاه خود را موظف می‌دانیم که در مقابل این اقدام مسئولان دانشگاه، اینگونه بی‌حرمتی‌ها را قبول نکنیم".

25088.jpg
25089.jpg
25090.jpg

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر