روزنامه رسمی وابسته به ارتش ملی یمن، روز شنبه 29 آوریل فاش کرد، 40 نهاد وابسته به سازمان ملل متحد در کمک کردن به کودتگران حوثی از نظر مالی و مواد غذایی دست داشته‌اند.
این نهادها که برخی محلی و برخی بین المللی هستند اغلب از سوی سازمان ملل متحد پشتیبانی مالی می‌شوند.
روزنامه یمنی"26 سبتامبر" در گزارش هفتگی خود که اخیرا منتشر کرد، نوشت:«شبه نظامیان حوثی با چراغ سبر سازمان ملل توانستند با اعمال زور و حمله به برخی نهادهای محلی وابسته به سازمان ملل متحد، منابع مالی و غذایی خود را تامین می‌کردند.
به نوشته این روزنامه، برجسته ترین این 40 سازمان‌ها و نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد عبارتند از :«بنیاد یمن»، «شهروندی»، «بنیاد توسعه برای ایجاد رهبران جوانان»، «مجمع سازندگان زندگی»، «بنیاد ملی امداد و توسعه»،«بنیاد توسعه ملی و پاسخگویی»، «بنیاد آسمان صنعا»، «سازمان سام»، «بنیاد جهانی آمن‌تر»، «سازمان زنگ صنعا»، و «انجمن دستاوردها و امور بشردوستانه» است.

به نوشته این روزنامه این سازمانهای محلی زمانی قادر شدند که به کارهای غیرقانونی دست بزنند که نقش دو وزارت برنامه‌ریزی و همکاری بین المللی و وزارت امور خارجه در صدور مجوز و نظارت بر کار سازمان های بین المللی، نقش تضعیف شد. تضعیف و به حاشیه بردن نقش وزارت خارجه و وزارت برنامه ریزی بین المللی به طور عمد و از طریق کودتاگران حوثی در صنعا اعمال شد.

این روزنامه نوشت به علت به حاشیه راندن وزارت خارجه و سازمان برنامه ریزی بین المللی این دو سازمان هیچگونه آماری از کمکهای مالی و دیگر امدادت سازمان ملل اطلاعی در دست ندارند به همین دلیل این 40 نهاد با حمایت حوثی‌ها غرق در فساد مالی شدند
.