جمعه، اردیبهشت ۰۸، ۱۳۹۶

#ایران# یک اعدام در بیرجند / صدور دو حکم اعدام / صدور قطع دست / حکم شلاق

یک اعدام در بیرجند / صدور دو حکم اعدام / صدور قطع دست / حکم شلاق



جمعه, 08 ارديبهشت 1396



كانون حمایت از خانواده جان باختگان و بازداشتی ها 8اردیبهشت ۹۶: بنا بر خبرهای دریافتی در دادگاه های حکومتی ایران احکام ضد انسانی و ضد حقوق بشر اعدام، قطع دست، شلاق و ... همچنان صادر می شود.
سحرگاه روز پنجشنبه ۷اردیبهشت ۹۶، یک جوان ۲۷ساله در زندان مرکزی بیرجند به دار آویخته شد. این حکم در ۲۷دی ۹۴، صادر شده بود که علیرغم اعتراض متهم به حکم صادره و تقاضای عفو و ... توسط قضاییه حکومتی تایید نشد و حکم وی به اجرا گذاشته شد.
همچنین روز پنجشنبه ۷اردیبهشت ۹۶، توسط قضاییه حکومتی حکم اعدام ۲نفر به اتهام قتل و سرقت صادر شد. این دو متهم که چند سال در زندان بودند محکوم به مرگ شدند که یکی از آنها محکوم به 74ضربه شلاق قبل از اعدام شد.
در یک پرونده دیگر فردی که هویت آن نامشخص است و متهم به سرقت می باشد، این فرد نیز به ۷۴ضربه شلاق محکوم شده است.
در طی روزهای اخیر نیز یک زندانی به اتهام سرقت حکم قطع دست وی تحت عنوان قصاص صادر شده است.
خاطر نشان می‌شود که در گزارش عفو بین‌الملل از شمار اعدام ها در جهان در طول سال ۲۰۱۶میلادی، تصریح شده است که صرفنظر از آمار و ارقام خاص کشور چین، حکومت ایران به تنهایی ۵۵درصد اعدام های ثبت شده در سراسر جهان را انجام داده است.
لازم به توضیح است بر اساس قانون قصاص محکمه قضایی حکومت ایران که در مرحله اول حکم قطع ۴انگشت دست را صادر کرده است اختیار دارد که در مرحله بعدی حکم قطع پای مقابل را نیز صادر کند.
در سال‌های اخیر حکم قطع انگشتان چند نفر در تعدادی از شهرهای ایران از جمله یزد، بوشهر، مشهد و ایلام اجرا شده است.

https://telegram.me/CanoonJb

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر