پنجشنبه، اردیبهشت ۰۷، ۱۳۹۶

#ایران# بیستمین روز اعتصاب غذای اعتراضی زندانی سیاسی آتنا دائمی

بیستمین روز اعتصاب غذای اعتراضی زندانی سیاسی آتنا دائمی
پنج شنبه, 07 ارديبهشت 1396
 

كانون حمایت از خانواده جان باختگان و بازداشتی ها 7اردیبهشت ۹۶: امروز پنجشنبه ۷اردیبهشت، زندانی سیاسی آتنا دائمی، بیستمین روز اعتصاب غذای خود را در شرایطی که وضعیت جسمی وخیمی دارد، سپری می کند.
فعال حقوق زنان و کودکان، آتنا دائمی از روز شنبه ۱۹فروردین ۹۶، در اعتراض به حکم صادر شده علیه خواهرانش اقدام به اعتصاب غذای اعتراضی کرده است و هم اکنون با حدود ۱۰کیلو گرم کاهش وزن مواجه است و از حالت تهوع، سرگیجه و عفونت کلیه در رنج است اما مسئولین و مامورین زندان هیچ گونه پاسخی به خواسته های وی و رسیدگی ای به وضعیت وخیم زندانی سیاسی آتنا دائمی انجام نداده اند.
این زندانی سیاسی در رابطه با علت اعتصاب غذا و ادامه آن تا به آخر چنین گفته بود: از روز شنبه ٩۶/١/١٩ اعتصاب غذا خواهم کرد و حال به این کار که خشونت علیه خود است ولی تنها راه اعتراضم به گروگان گیری و اعمال خلاف قانون مجریان قانون است تن داده و آن را اعلام کرده ام.
تا رسیدن به خواسته ام از ادامه اعتصاب غذا منصرف نخواهم شد و مسئولیت هر اتفاقی که رخ دهد با رییس زندان اوین و برادران سپاهی او و دادستانی است، تا آخرین ذره وجودم از حق بر حق خواهرانم دفاع خواهم کرد و اجازه نمی دهم دستگاه‌های امنیتی علاوه بر زیر پا گذاشتن قانون خود نوشته‌شان، از خانواده‌هایمان به عنوان ابزار شکنجه روانی و ایجاد فضای خفقان در جامعه استفاده کنند. حاضرم بمیرم اما برده ظلم نباشم.
در نامه سرگشاده ای نیز که مادر آتنا خطاب به عاصمه جهانگیر؛ گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران، نوشته بود ضمن تشریح آن‌ چه در طول‌ ماه‌های گذشته بر دخترش رفته، از عاصمه جهانگیر خواسته بود برای جلوگیری از بروز اتفاقی ناگوار برای دخترش تلاش کند و صدای آتنای او باشد.
خاطر نشان می شود این فعال مدنی در تاریخ ٢٣اسفند ٩٣، در دادگاهی به اتهام «تبلیغ علیه نظام»، «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی»، «توهین به رهبری»، «توهین به خمینی» و «اختفای ادله جرم»، به ۱۴سال زندان محکوم شد؛ رأی صادره در شعبه ۳۶دادگاه تجدیدنظر به ۷سال کاهش پیدا کرد.

https://telegram.me/CanoonJb

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر