چهارشنبه، اردیبهشت ۰۶، ۱۳۹۶

#ایران# فراخوان فرهنگیان شمال و شرق تهران برای تجمع در روز دوازده اردیبهشت مقابل مجلس

فراخوان فرهنگیان شمال و شرق تهران برای تجمع در روز دوازده اردیبهشت مقابل مجلس
چهارشنبه, 06 ارديبهشت 1396 



كانون حمایت از خانواده جان باختگان و بازداشتی ها 6اردیبهشت ۹۶: با فرا رسیدن روز معلم، برای گرامیداشت این روز و به یاد معلمان زندانی اسماعیل عبدی و ارژنگ داوودی و همچنین برای پاسداشت خاطره معلم شهید دکتر علی خانعلی، فرهنگیان شمال و شرق تهران به تجمع در روز سه شنبه ۱۲اردیبهشت۹۶، فراخوان دادند که متن کامل این فراخوان در زیر آمده است:
روز معلم را به ياد معلمان زنداني گرامي بداريم
امسال روز معلم و یاد معلم شهید دکتر خانعلی را در حالي گرامی میداریم كه كشورمان در يك تلاطم سياسي ناشي از نزديك شدن به نمايش انتخابات رياست جمهوري به سر مي برد.
روز قبل از آن نیز روز زحمتکشان و کارگران ایران است. در کشور ما هم کارگران و هم فرهنگیان از حضور و وجود حاکمیتی بی کفایت در رنج و تنگدستی بسر می برند. معیشت و منزلت فرهنگیان و معلمان به نازلترین سطح نزول کرده است.
در کشور ما انتخاباتی برگزار می شود که برای ملت ایران از هیچ مشروعیتی برخوردار نیست. اینک حاکمیتی در ایران بر مسند قدرت و چپاول نشسته که هیچ ارزشی برای نظر و رأی ملت قائل نیست و سالیان سال است که با مهندسی انتخابات در تاریک خانه ها و پستوهای تو در توی وابسته به ولایت؛ هر آن کس را که بخواهند از صندوق هایشان بیرون می کشند. نمايشي به اسم انتخابات برگزار می کنند كه در چشم مردم كوچه و بازار، بازي گرگان تشنه به قدرت براي چپاول بيشتر نان سفره رنجبران و کارگران محروم است.
حقوق مسلم معلمان و کارگران در این سیستم سراسر فساد؛‌ به جیب و حسابهای بانکی انگل هایی ریخته می شود که دستی در تولید و سازندگی و آموزش کشور ندارند و برای بقای حاکمیت شان ثروتهای یک کشور پهناور را را به بهانه ی دفاع از حرم! در سایر کشورها هزینه می کنند.
فرهنگیان و معلمان عزیز
ایران و ایرانی به هیچیک از خواستها و مطالبات خود در این نظام نرسیده است. فرهنگیان از منزلتی که شایسته آن هستند؛ برخوردار نیستند؛ معلمین و فرهنگیان به بهانه های مختلف روانه زندانها می شوند و اینک معلمان کشور آقایان اسماعیل عبدی و ارژنگ داوودی بدون هیچ گناهی زندانی در زندان و در تبعید بسر می برند. قابل توجه اینکه اسماعیل عبدی برای رسیدن به خواسته هایش در اعتصاب غذا است.
بیایید تا با هم برای گرامیداشت روز معلم و برای طرح دوباره مطالبات و خواستهایمان روز سه شنبه 12اردیبهشت در مقابل مجلس گردهم آییم. شاید صاحبان قدرت از پشت دیوارهایی که در آن پناه گرفته اند؛ صدای ما را بشنوند.
از عموم فرهنگیان و بازنشستگان فرهنگی دعوت می کنیم که روز 12اردیبهشت ساعت 10صبح در مقابل مجلس تجمع کنند.
فراموش نكنيم كه جاي معلم در كلاس درس است نه در پشت ميله هاي زندان اوين و زابل.
فرهنگیان شمال و شرق تهران
پنجم اردیبهشت ماه 1396

https://telegram.me/CanoonJb

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر