سه‌شنبه، آبان ۰۹، ۱۳۹۶

#ایران# قاچاق کالا در دولت آخوند روحانی

iran 5b865


بر اساس آمارهای منتشر شده توسط خود رژیم تقریباً سالانه کمی بیش از ۵۰میلیارد دلار کالا به ایران وارد می‌شود. این در حالی است که رقمی بین ۱۷تا ۲۵میلیارد دلار هم واردات به‌صورت قاچاق صورت می‌گیرد، در شش ماهه نخست سال جاری بر اساس آمارهای جدید گمرک میزان واردات به کشور با 15درصد افزایش به 23میلیارد و 500میلیون دلار رسیده و در مقابل صادرات غیرنفتی کشور در همین مدت با سه درصد کاهش همراه بوده است، به‌نوشته روزنامه‌های رژیم مجموع تجارت خارجی ایران با شش درصد رشد به ٤٤میلیارد و ١٣٩میلیون دلار رسید، که تراز تجاری کشور منفی ۳میلیارد دلار می‌باشد. (یعنی واردات بیشتر از صادرات است) واقعیت این است که واردات یک پدیده منفی در اقتصاد می‌باشد به‌خصوص در اقتصاد عقب افتاده‌ای مثل اقتصاد ایران آخوندی. البته منظور این نیست که نباید واردات داشت. طبعاً کشورها باید نیازهایی که در کشورشان به‌دلیل نبود منابع مورد نظر، قابل تأمین نیست از سایر کشورها وارد کنند. بعبارت دیگر واردات اگر در مسیر و بستر مناسبی باشد نه تنها منفی نیست بلکه لازم هم هست.اما در ایران آخوندی چرا واردات نقش مخرب دارد؟
روشن است که مابه ازای هر یک میلیارد دلار واردات نزدیک به 100هزار شغل نابود می‌شود. وقتی کالاهایی وارد کشور می‌شود که براحتی قابل تولید است نتیجه معلوم است. به‌عنوان مثال در ایران سالانه 100میلیون پد (pad) چسب زخم نیاز است، از این میزان فقط 15درصد آن در داخل تولید می‌شود، و سالانه نزدیک به 540تن چسب زخم وارد می‌شود، در حالی که تولید این کالا به‌سادگی در کشور امکانپذیر است، و کارخانه‌های تولید چسب زخم ماکزیمم با 15تا 20درصد ظرفیت خود کار می‌کنند.ابطحی نمایندة‌ مجلس رژیم در این باره می‌گوید: «اجناسی چون شلاق و تازیانه، سنگ پا، سگ ماهی، قلوه سنگ، بوق، زیپ، بند شلوار، تله موش، شلنگ، بیل و کلنگ همه نوع آب معدنی وارد کشور میشه آقای دکتر یزدانی معاون وزیر صنعت گفتند 5200واحد کوچک و متوسط تولیدی پارسال تعطیل شده..» با یک نگاه به این کالاها مشخص است که تولید اینها نیاز به هیچ تکنولوژیی ندارد و براحتی می‌شود این کالاها را تولید کرد.ایران دارای بهترین چشمه‌های آب معدنی در جهان است ولی انواع آب معدنی وارد می‌شود. یا واردات رنگ زعفران که البته به اسم زعفران آن را در بازار به فروش می‌رسانند که تقلبی است در حالی‌که همه می‌دانند که ایران سرزمین زعفران است.یا کالاهای لوکس و ماشینهای بسیار گران قیمت که هیچ‌کدام به درد مردم نمی‌خورد وارد می‌شود با این‌که در صنایع خودرو سازی رژیم تبلیغات زیادی می‌کند و هزاران میلیارد تسهیلات از جانب دولت و از کیسه مردم در اختیار این صنایع گذاشته می‌شود ولی بنا‌به آمار رسمی رژیم میزان واردات خودرو به ایران حدود ۲۰برابر میزان صادرات این صنایع است.این واردات باعث ورشکستگی و به تعطیلی کشانده شدن صنایع داخلی به‌خصوص صنایع خرد و متوسط شده و به‌دنبال آن بیکاری گسترده را ایجاد کرده است، تا جایی که بیش از 60درصد صنایع کوچک تعطیل شدند، و این یک فاجعه است. بیکاری میلیونی فاجعه دیگری است که از نتایج واردات بی‌رویه می‌باشد.یک مثال دیگر در این زمینه فاجعه مورد نظر را بهتر روشن می‌کند. با وجودی که ایران از سابقه بسیار طولانی در صنعت پرورش ماهی قزل آلا برخوردار است، امروز در بدترین شرایط ممکن در این صنعت قرار دارد، چرا؟ چون آقازاده‌هایی هستند که واردات تخم ماهی را در انحصار خودشان گرفته‌اند.به نوشته روزنامه حکومتی جوان (19مهر 96) واردات 400میلیون تخم ماهی با سود 200درصدی در انحصار 5نفر است.فعالان صنعت پرورش ماهی به سیاستهای انحصاری و وارداتی سازمان شیلات انتقاد دارند و معتقدند: ۶۰درصد از مزارع پرورش ماهی کشور در آستانه تعطیلی و ورشکستگی هستند چون توسط پنج نفر، سال گذشته تخم ماهی وارد کشور شده که این تخم های وارداتی ناقل بیماری بوده و موجب آلوده شدن مزارع ماهی شده است.
این تازه بخش به‌اصطلاح قانونی واردات است، تقریباً نیمی از واردات قاچاق است که کمر صنایع کشور را خرد کرده و حتی کارخانه‌های قدیمی و استخواندار را هم به تعطیلی کشانده است.این وارد کنندگان واضح است، کسانی هستند که در حاکمیت آخوندی دست دارند که اصلی‌ترین آنها سپاه پاسداران است که با اسکله‌ها و فرودگاههایی که در اختیار دارد این خط کار چپاولگرانه را پیش برده و اقتصاد کشور را به ورطة‌ نابودی کشانده است.توجه به یک نمونه دیگر به روشن‌تر شدن فاجعه کمک می‌کند.قاچاق پوشاک خبرگزاری حکومتی ایسنا روز 16مهر 96 امسال نوشت:
آمار واردات پوشاک به ایران توسط سازمان ملل (یونیدو) معادل یک میلیارد دلار اعلام شده این در حالی است که واردات پوشاک به ایران توسط گمرک در سال گذشته رقمی معادل ۶۱میلیون دلار اعلام شده است. یعنی اختلافی معادل 940میلیون دلار.البته بعد اعلام شد که آمار قاچاق ۲.۵میلیارد دلار بوده است، که محمد شریعتمداری در اولین هفته‌های تصدی وزارت صنعت و معدن، آمار ۲.۵ (2و نیم) میلیارد دلاری قاچاق پوشاک را مورد تردید دانست و گفت که قاچاق پوشاک بیش از این رقم است و در این سالها بازار را مفت و مجانی در اختیار خارجیها قرار داده‌ایم. این مهره رژیم گفت 12میلیارد دلار واردات پوشاک داشتیم که حقوق گمرکی آن پرداخت نشده، معنی این حرف این است که به‌صورت قاچاق وارد شده است.و مشخص است که میلیاردها دلار کالا وارد کردن، نمی‌تواند جز مهره‌ها و نهادهایی باشد که در حاکمیت آخوندی قرار دارند.
برگرفته از سایت مجاهد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر