دوشنبه، آبان ۰۸، ۱۳۹۶

#ایران# در هفدهمین سال حبس؛ تبرئه زندانی سیاسی سعید سنگر از پرونده جدید

   


30.10.2017

 سعید سنگر، از قدیمی ترین زندانیان سیاسی ایران که از سال ۱۳۷۹ در حال تحمل محکومیت ۱۸ ساله خود در زندان است از جدیدترین پرونده ای که تحت عنوان “تبلیغ علیه نظام” علیه او مفتوح شده بود تبرئه شد.


به گزارش خبرگزاری هرانامورخ ۶ آبان ماه بر اساس ابلاغیه شماره ۹۶۱۰۱۰۴۴۹۹۰۰۰۱۳۷ که به روئیت سعید سنگر، زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه رسیده نامبرده به حکم شعبه ۱۰ بازپرسی دادگاه انقلاب ارومیه از اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” تبرئه و قرار منع تعقیب در این پرونده برای او صادر شده است.
سال گذشته نیروهای امنیتی تلاش کردند تا پرونده ای علیه سعید سنگر تحت عنوان “فعالیت تبلیغی علیه نظام از درون زندان” تشکیل دهند. این پرونده نزد بازپرسی مفتوح شد که با حکم صادره شعبه ۱۰ بازپرسی به دلیل فقدان اسناد و مدارک به نفع آقای سنگر خاتمه یافت.
حکم حبس ابد زندانی سیاسی سعید سنگر در شانزدهمین سال حبس در زندان ارومیه برابر اعلام شعبه ۴ اجرای احکام سنندج به ۱۸ سال حبس تعزیزی کاهش یافت.

سعید سنگر فرزند مصطفی متولد ۱۲ اردیبهشت ۱۳۵۲ در تاریخ ۱۰ شهریور ۱۳۷۹بازداشت شد اما در پرونده ۸ آبان ۱۳۷۹ تاریخ دستگیری ذکر شده است.

آقای سنگر در تاریخ ۲۸ آبان ۱۳۷۹ طی کمتر از دو ماه به اتهام محاربه و ارتباط با سازمان مجاهدین خلق با حکم اعدام از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی فاطمی مواجه و سپس از بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج به بند ۲۰۹ زندان اوین تهران منتقل و تا سال ۸۲ در سلول انفرادی نگهداری شد. در آذرماه همان سال در مرحله تجدید نظر حکم وی با یک درجه تخفیف به حبس ابد تبدیل و به زندان ارومیه منتقل شد.

۱۴ آبان سال ۱۳۸۶ این زندانی سیاسی از زندان ارومیه به زندان سنندج منتقل شد. در تاریخ ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ باردیگر از زندان سنندج به زندان ارومیه بازگردانده شد.

در سال ۹۳ زندان مرکزی سنندج برای وی تقاضای عفو و بخشودگی کرده بود که در تاریخ ۳ دی ۱۳۹۵ برابر اعلام شعبه ۴ اجرای احکام سنندج، حکم حبس ابد به ۱۸ سال زندان تقلیل یافت.

درپی این اعلام، تاریخ آزادی او چهارم مردادماه ۱۳۹۷خواهد بود.

سعید سنگر زندانی سیاسی اهل پیرانشهر، هم اینک در حال تحمل هفدهمین سال حبس در زندان ارومیه نگهداری می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر