جمعه، آبان ۰۵، ۱۳۹۶

#ایران# علی اشرف درویشیان نویسنده نامی ایران درگذشت



روز۴ آبان ١٣٩۶”على اشرف درویشیان” نویسنده نامى و یاور زحمتکشان چشم از جهان بربست.
استاد علی اشرف درویشیان، نویسنده و پژوهشگر ایرانی و از اعضای کانون نویسندگان در سن ۷۶ سالگی در اثر بیماری درگذشت.
وى همواره یار و یاور زحمتکشان بودند و این را در نوشته هاى خود بخوبى نشان میداد، کتابهاى با ارزش زنده یاد على اشرف درویشیان یادگار جاودانى وى خواهد بود.
وی نویسنده مجموعه های داستانهای کوتاه و آثار پژوهشی بسیاری را نظیر «خاطرات صفرخان»، «آبشوران»، «بیستون»، «رنگینه» و «روزنامه دیواری مدرسه ما» و «سلول ۱۸» می باشد.
وی همچنین در مجموعه شش جلدی «داستانهای محبوب من» با همکاری رضا خندان به جمع آوری داستانهای کوتاه نویسندگان جوان پرداخت. آقای درویشیان درباره این کتاب گفته بود: «کوشيده‌ام بيشتر داستان‌ها از نويسندگان نسل جوان باشد و نيز نويسندگاني که نوشته‌هاشان اين سال‌ها با توطئه سکوت روبه‌رو بوده است. به هر جهت اين‌ها داستان‌هايي است که به دلم نشسته و هنوز هم براي ايجاد تحرک و انگيزش در خودم، آن‌ها را بارها و بارها مي‌خوانم، مي‌خوانم تا بيشتر کار کنم و رابطه‌ام را با زندگي از دست ندهم.»
آثار پژوهشی نظیر سالهاى ابرى، درشتى ، يادمان صمد ، خاطرات سفر خان ، از اين ولايت ، آبشوران ، ابر سياه هزار چشم ، فرهنگ افسانه هاى مردم ايران با همكارى رضا خندان مهابادى، واژه نامه گويش كرمانشاهى، شب آبستن است ، قصه هاى آن سالها ، آبشوران ، فصل نان ، هفت مرد هفت داستان ، همراه آهنگهاى بابام ، گل طلا و كلاش قرمز ، روزنامه ديوارى مدرسه ما ، رنگينه ، كى بر ميگردى دادشم، آتش در كتابخانه بچه ها ، چون و چرا ، داستانهاى محبوب من ، سلول هجده. ٣٢ سال مقاومت در زندانهاى شاه، افسانه ها و متل هاى كردى .
افسانه ها و متل‌های کردی، واژه نامه گویش کرمانشاهی و مجموعه ۲۰ جلدی فرهنگ افسانه‌ای ایران‌ (باهمکاری رضا خندان) نیز از جمله فعالیت‌های این نویسنده متولد کرمانشاه است.

آژانس ایران خبر درگذشت این نویسنده نام آور را به خانواده، دوستان و هنرمندان ایران تسلیت میگوید و خود را در غم آنان شریک میداند!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر