پنجشنبه، بهمن ۱۰، ۱۳۹۲



12:18:16 PM 1392/11/10
چهار زندانی سیاسی کرد
چهار زندانی سياسی کرد

نامه سرگشادهٴ نمايندهٴ زندانيان اهل سنت به مجامع بين المللی مدافع حقوق بشر

رد و افشای اکاذيب دژخيم جواد لاريجانی در توجيه احکام اعدام 4زندانی کرد
نمايندهٴ زندانيان اهل سنت ايران، با ارسال نامه سرگشاده يی خطاب به جوامع بين المللی و سازمانهای حقوق بشر، اظهارات سخيف محمد جواد لاريجانی معاون قوة قضاييه رژيم را در توجيه صدور احکام اعدام برای 4زندانی سياسی کرد، رد و افشا نمود. جواد لاريجانی دژخيم که تئوريسين شکنجه و سنگسار می باشد، طی مصاحبه ای با روزنامه حکومتی ايران (8بهمن 92) در توجيه صدور احکام اعدام برای 4جوان کرد، ادعا کرده بود که آنها بيگناهان را کشته اند و قصد ترور و تخريب داشته اند. نمايندهٴ زندانيان سياسی اهل سنت، در نامه خود با اشاره به اين که ادعاهای لاريجانی مستند به هيچ دليل و شاهدی که ارزش قضايی داشته باشد، نيست، می نويسد:
«اگر قصد ايشان (گمراه نمودن) و منحرف کردن جوامع بين المللی و سازمانهای حقوق بشر و افکار عمومی جهت سرپوش گذاشتن بر اعدامهای بی رويه و بی دليل نيست چرا اسامی اين 4تن را همراه آن جرمهايی که انجام داده اند اعلام نکرده است؟
نماينده زندانيان اهل سنت ضمن نام بردن از اين 4نفر _ حامد احمدی، کمال ملايی، جمشيد و جهانگير دهقانی ـ می نويسد: آنها «اگر واقعاً اين جرايم را مرتکب شده اند چرا در يک دادگاه علنی محاکمه نگرديده اند؟ … اعتصاب ۷۵ روزه اين 4نفر به خاطر اين بوده که از مقامات قضايی درخواست کرده اند که دادگاه آنها علنی برگزار گردد اما آنها به دليل واهی و غيرمستند بودن اتهامات وارده از پذيرفتن اين خواست که حق قانونی آنها می باشد سرباز زده اند».
در اين نامه ضمن اشاره به فحاشی های جواد لاريجانی به احمد شهيد گزارشگر ويژه سازمان ملل در مورد نقض حقوق بشر در ايران به اين دليل که وی خواستار لغو احکام اعدام 4زندانی سياسی کرد، از او استمداد شده که در اين مورد تحقيقات لازم را به عمل آورد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر