جمعه، بهمن ۱۱، ۱۳۹۲

پیشنهاد ترکیه به ایران: گاز را ارزان تر بفروشید

همه درحال چاپیدن ایران هستن ترکیه اومدکه جا نمونه
وزیر انرژی ترکیه اعلام کرد: در صورتی‌که جمهوری اسلامی بهای گاز صادراتی به ترکیه را ارزان کند، آنکارا سالانه 20 میلیارد مترمکعب و معادل تولید دو فاز پارس جنوبی، گاز طبیعی از ایران وارد می‌کند
شرکت ملی گاز، پائیز سالجاری با اشاره به شکایت گازی ترکیه از ایران، دو محور شکایت گازی ترکها را قیمت بالا و عدم پایبندی ایران به تعهدات قراردادی گازی عنوان کرد و اعلام کرده است: مطرح کردن این ادعاهای گازی در داوری بین‌المللی جزئی از قرارداد گاز ایران و ترکیه است و در این بین شرکت ملی گاز ایران هم مدارک و مستندات محکم خود را به دادگاه ارسال کرده است.
تانر ییلدیز وزیر انرژی ترکیه پس از بازگشت از ایران به آنکار در گفتگو با رویترز از پیشنهاد ایران برای افزایش صادرات گاز به این کشور خبر داد و گفت: در صورت توافق دو کشور در مورد قیمت، ترکیه ممکن است میزان گاز وارداتی از ایران را به ۲ برابر افزایش دهد.
این عضو کابینه دولت آنکارا مهمترین پیش شرط افزایش 2 برابری واردات گاز طبیعی از ایران را اصلاح قیمت گاز عنوان کرد و افزود: منطقی سازی قیمت گازی محور مذاکرات اردوغان نخست وزیر ترکیه در تهران بوده است.
به گزارش مهر، ییلدیز بدون اشاره به جزئیات بیشتر تاکید کرد: ترکیه در مورد یک سیستم معامله تهاتری با ایران گفتگو کرده که بر اساس آن می توانیم کالاهای مختلف را در مقابل واردات انرژی به ایران صادر کنیم.
این موضوع در حالی طرح شد که روحانی رئیس دولت جمهوری اسلامی، روز گذشته اعلام کرد گاز و برق دچار مشکلیم و به عنوان بزرگترین ذخایر دارنده گاز و انرژی در کشور نگران قطع گاز هستیم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر