چهارشنبه، بهمن ۰۹، ۱۳۹۲

1:55:32 PM 1392/11/8
روزنامه کیهان
روزنامه کيهان

نمايش شکاف عميق در باند ولی فقيه، در روزنامه کيهان خامنه ای:

هم چوب و هم پياز!

روزنامه کيهان (8بهمن) بار ديگر توافق هسته يی ژنو را زير ضرب برد. کيهان که به عنوان بلندگوی مطبوعاتی خامنه ای شناخته می شود، در يادداشت روز خود، به رغم حمايت و تأييد ولی فقيه از توافق هسته يی ژنو نوشت: «توافق هسته يی ژنو، يکی از پديده های شترمرغی عالم سياست و حقوق بين المللی است... امروز اغلب تحليلگران در داخل و خارج کشور اتفاق نظر دارند که لازم نيست 6ماه صبر کنيم تا فرجام توافق ژنو را ببينيم چرا که هر طرف موضع خود را در نقض تفسير ديگری ارائه می کند؛ اما مسأله فقط بر سر عدم تفاهم نيست. حتی فقط اين هم نيست که اکنون توقف غنی سازی 20 درصد و اکسيد يا رقيق کردن دسترنج 3ساله فناوران زحمتکش خود را شروع کرده ايم و 6ماه ديگر، چنين ظرفيتی برای چانه زنی جديد و واگذاری امتياز مشابه وجود ندارد. داستان عميق تر از اين حرفهاست».
کيهان سپس دولت روحانی و حامی آن، رفسنجانی را به باد حمله گرفته و نوشت: «دوستان خوشبين دولتی و به ويژه برخی مدعيان حمايت از آنها، وضعيتی را فراهم کرده اند که چوب و پياز را با هم بخورند. ادعا بر اين بود که تهديدها و تحريمهای آمريکا به خاطر ماجراجويی ماست… و وقتی دل آمريکا به دست آمد، همه مسائل ديگر حل می شود».
کيهان در ادامه در حالی که باند رفسنجانی- روحانی را «مواجب بگيران آمريکا» و تيم مذاکره کننده مورد حمايت خامنه ای را «همنوا» با آنان می خواند نوشت: «آن «توافق بزرگ قرن» … - حتی اگر از ابتدا مرده به دنيا نيامده بود- در همين دو ماه به شکل رگباری تير خلاص خورد. اکنون ديگر مسموع نيست که کسانی بگويند افراطيون آمريکا برای اوباما و دولت ميانه رو وی مزاحمت ايجاد می کنند؛ حال آن که شخص اوباما و دولتمردان او با ادبيات شمر و يزيد سخن می گويند».
کيهان سپس، بروز شکاف عميق درونی باند خامنه ای را به نمايش گذاشته و در حالی که آنها را «همراهان انقلاب» و باند رفسنجانی ـ روحانی را «مأمور و معذور» می ناميد، نوشت: «توقع عقلی و شرعی آن است که همراهان انقلاب بلافاصله با جريان مأمور و معذور مرزبندی کنند و به ديده ترديد و نگرانی به رفتار خود بنگرند.
کيهان در پايان برای مبرا کردن خود از مخالف خوانی در برابر ولی فقيه، برای او دل سوزانده، اما به طور روشنتری طلسم شکستگی خامنه ای را به نمايش گذاشته و نوشت: «با وجود تصريح چند باره رهبر معظم انقلاب مبنی بر بدگمانی به شيطان بزرگ، در مواقعی که مذاکره به دست اندازهای ويرانگر هر تفاهم و توافقی می افتد، از رهبری هزينه کنند. چرا چنين رفتار ناصوابی سر می زند؟ سياستمداران طيف های مختلف اين بار با درس آموزی از همه عبرتهای انقلاب اسلامی و صدر اسلام، منش جاهلی جا ماندن از ولی امر يا پيش افتادن از ايشان را به چشم بيماری مهلک بنگرند و از آن پرهيز کنند».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر