چهارشنبه، بهمن ۰۹، ۱۳۹۲

8:54:46 AM 1392/11/9
ماشاءالله حائری زندانی سیاسی
ماشاءالله حائری زندانی سياسی

ايران: جان زندانی سياسی ماشاءالله حائری در خطر است

زندانی سياسی ماشاءالله حائری که به دنبال خونريزی شديد گوش و بينی در وضعيت وخيمی به سر می برد، به بخش مراقبتهای ويژه در بيمارستانی خارج از زندان منتقل شده و جان وی در معرض خطر است.
ماشاالله (حميد) حائری، 62ساله، در آذرماه88 صرفاً به خاطر حضور بستگانش در اشرف بازداشت و به 15سال زندان محکوم شد. برادر وی عبدالله حائری در حمله موشکی 21بهمن91 به ليبرتی مجروح شد.
ماشاالله حائری بر اثر شکنجه های وحشيانه و اوضاع وخامت بار زندان از بيماريهای حاد قلبی و تنفسی رنج می برد و تا کنون دو بار سکته قلبی کرده است. اما شکنجه گران همواره او را از رسيدگيهای درمانی محروم کرده اند. علاوه بر اين در ماههای گذشته به دنبال مسموميت ناشی از دادن داروهای اشتباه او به ناچار به بيمارستان منتقل شد، اما بدون رسيدگی درمانی به زندان بازگردانده شد.
همزمان، دژخيمان از فرستادن زندانی سياسی محمد بنازاده اميرخيزی، 67ساله که بر اثر زمين خوردن از ناحيه کتف و دست و سر زخمی و دچار شکستگی شده است، به بيمارستان خودداری می کنند و او را با دردهای جانکاه رها کرده اند. آقای بنازاده از تجار خوشنام تهران، که از بيماری سرطان نيز رنج می برد، در آذر88، صرفاً به خاطر تماس با دخترش در کمپ اشرف دستگير شد و به 5سال حبس محکوم گرديد. سه تن از اعضای خانواده وی در دهه60 به جرم هواداری از مجاهدين اعدام شدند.
زجرکش کردن زندانيان بر اثر محروميت از درمان و کشتن آنها با داروهای سمی يک روش شناخته شده در زندانهای نظام ولايت فقيه است. در روز 15 ديماه، اکبر گلی پور40ساله، بر اثر محروميت از رسيدگيهای درمانی در زندان مراغه جان سپرد.
مقاومت ايران از عموم مجامع بين المللی و ارگانهای حقوق بشری به ويژه گزارشگر ويژه نقض حقوق بشر در ايران و گزارشگران دستگيريهای خودسرانه و شکنجه خواستار رسيدگی فوری به وضعيت زندانيان سياسی بيمار به ويژه آقايان ماشاءالله حائری و محمد بنازاده است.

دبيرخانه شورای ملی مقاومت ايران
8بهمن 1392 (28ژانويه2014)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر