چهارشنبه، بهمن ۰۹، ۱۳۹۲

سه شنبه، 8 بهمن ماه 1392 = 28-01 2014

توقف "نیروگاه اتمی بوشهر"

معاون ایمنی نیروگاه اتمی بوشهر گفت: فرآیند تعویض سوخت به صورت سالانه در همه نیروگاه‌های اتمی انجام می‌شود لذا براساس محاسبات پیش‌بینی شده سوخت می‌بایست بعد از 7000 ساعت یا 300 روز کارکرد فرآیند تعویض سوخت صورت گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، "هدایت عباسپور" معاون ایمنی نیروگاه اتمی بوشهر درباره فرآیند تعویض سوخت این نیروگاه گفت: فرآیند تعویض سوخت به صورت سالانه در همه نیروگاه‌های اتمی انجام می‌شود لذا براساس محاسبات پیش‌بینی شده سوخت می‌بایست بعد از 7000 ساعت یا 300 روز کارکرد فرآیند تعویض سوخت صورت گیرد.

وی افزود: در این فرآیند یک سوم سوخت از قلب راکتور خارج و در استخر سوخت نگه‌داری و یک سوم سوخت نو جایگزین آن می‌شود.

عباسپور تصریح کرد: این فرآیند هر ساله صورت می‌گیرد و در این مدت زمانی فعالیت نیروگاه متوقف شده و تجهیزات اصلی آن مورد بازبینی و بررسی قرار می‌گیرد.

وی خاطر‌نشان کرد: در راستای مساعدت به نیروگاه گازی کشور کار تعویض سوخت و سرویس سالانه بوشهر به جای اواخر دی ماه اواخر بهمن ماه صورت می‌گیرد.

عباسپور با اشاره به اینکه به درخواست وزارت نیرو و نفت این موضوع به تعویق افتاده است اظهار داشت: برای مدت بیش از یکماه به منظور تعویض سوخت وسرویس و نگهداری نیروگاه بوشهر کار برق رسانی به شبکه سراسری متوقف می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر