سه‌شنبه، آذر ۰۷، ۱۳۹۶

#ایران# خشم کاربران شبکه‌های اجتماعی از دستور «باید ببازی» به علیرضا کریمی

 
 
سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶

 

رادیوفردا 


علیرضا کریمی با انصراف از رقابت با حریف اسرائیلی خود از رقابت‌های کشتی آزاد امیدهای جهان حذف شد
«باخت عمدی» علیرضا کریمی مقابل نماینده روسیه و کشتی نگرفتنش با رقیب اسراییلی، رقابت‌های کشتی آزاد امیدهای جهان (زیر ۲۳ سال) را تحت‌الشعاع قرار داد.
کریمی در صورت غلبه بر نماینده روسیه، در گام بعدی باید به مصاف اسراییل می‌رفت. صدای واضحی از کنار تشک، او را به باختن تهییج می‌کند و کریمی نیز با خوردن فتیله‌ پیچ‌های متوالی مغلوب می‌شود.
با این حال، فینالیست شدن جبرائیلوف از روسیه باعث شد طبق جدول، کریمی و کالاشنیکوف اسراییلی به مصاف هم بروند، رقابتی که با اعلام مصدومیت از جانب کشتی‌گیر ایرانی به انجام نرسید.
در پایان مسابقات این وزن، روسیه به قهرمانی رسید و نماینده اسراییل روی سکوی سوم ایستاد. کشتی‌گیر ایرانی هم از دور مسابقات حذف شد.
کریمی در صفحه اینستاگرامش، ترانه‌ای از داریوش اقبالی را گذاشت و نوشت: «آخرین سنگر سکوته و حق ما هم هیچ وقت گرفتنی نیست.»
این نخستین بار نبود که کریمی مدال جهانی‌اش را از دست می‌داد. بار اول به خاطر انصراف او در جوانان جهان به میزبانی بلغارستان که سال ۲۰۱۳ برگزار شد، ایران از سکوی دوم به سکوی سوم افتاد.
این بار هم ایران در مسابقات جهانی امید در لهستان، از سکوی سوم به جایگاه هشتم سقوط کرد.
بیش از ۱۷ هزار کامنت در آخرین پست علیرضا کریمی درج شده است. کاربران در شبکه توییتر هم هشتگ «باید ببازی» را داغ کرده‌اند و صدها توییت در این خصوص دیده می‌شود، از ورزشکاران و خبرنگاران رسانه‌های گروهی گرفته تا مهناز افشار بازیگر سینما و زهرا موسوی دختر میرحسین موسوی.
اغلب کاربران، سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران در عدم مبارزه با ورزشکاران اسراییلی را باعث صدمه ورزشکاران ایرانی و تیم‌های ملی می‌دانند، سیاستی که از سال ۱۹۸۳ میلادی اعمال می‌شود.
فدراسیون کشتی در بیانیه‌اش خطاب به علیرضا کریمی آورده است: «هیچ کس، حتی یادآور این نشد که تو و کشتی ایران، برای احترام به مردم فلسطین با گذشتن از جایگاه واقعی، نتیجه زحمات خود را از دست دادید.»
در این بیانیه همچنین تاکید شده: «علیرضای عزیز، شاید امروز کسانی که به عنوان مسئول، باید بیش از همه سپاسگزار ایثار و پهلوانی تو باشند، در کنارت نیستند.»
به نظر می‌رسد موارد قید شده در بیانیه فدراسیون، کنایه‌ای به سکوت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باشد. مقامات عالیرتبه ورزش ایران، با گذشت بیش از دو روز، هنوز واکنشی به کشتی گرفتن کریمی، نشان نداده‌اند.
این در حالی است که داورزنی معاون وزیر ورزش، در ماجرای بازی پانیونیوس یونان با مکابی تل آویو اسراییل، به خبرگزاری صداوسیما گفت: «این وضعیت برای مردم ایران قابل تحمل نیست. به طور قطع مسعود شجاعی و حاج‌صفی به تیم ملی دعوت نخواهند شد زیرا آنها خط قرمزها را زیر پا گذاشتند.»
داورزنی درباره واکنش احتمالی کی‌روش گفت: «مراجع تصمصیم‌گیری درباره این موضوع نظام جمهوری اسلامی ایران، وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال هستند، نه آقای کی‌روش.»
در عمل هم کی‌روش واکنشی نشان نداد و شجاعی از تیم ملی کنار ماند. اما حالا که کریمی به روی تشک نرفته، داورزنی سکوت را به اظهار نظر ترجیح داده.
نگرانی بزرگ ورزش ملی ایران این است که اگر قانون منع مبارزه با ورزشکاران اسراییلی تغییر نکند، این امکان وجود دارد که حسن یزدانی فوق ستاره دنیای کشتی در مسابقات آتی، طبق جدول با کالاشنیکوف از اسراییل روبرو شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر