جمعه، آبان ۲۶، ۱۳۹۶

#ایران# زلزله بهانه قتل عام یارسان، اهل حق، دراویش و اهل تسنن – خیانت صدا و سیما



زلزله آمد و موقعیتی فراهم کرد تا برنامه ریزانِ ” مرکزِ تکفیریِ ادیان و فِرَق قرارگاه ثارالله” دههاهزار نفر از هموطنانِ “اهل حق” و “یارسان” و “ایزدیها” و “اهل تسنن و دراویش” را در سه استان فاجعه دیده غرب کشور درزیر خروارها آوار، مدفون شده بحال خود رهاسازند!
پیام یکی از هموطنان: “روستاهای ازگله صد در صد تخریب شده مردم زنده یا مرده زیر آوار هستند، کسی به آنها کمک نمیکنه یکی از  دوستانم رفته بود برای کمک کردن میگفت مردم میگویند هیچکس برای کمک به ما نیامد یک ساختمان کوچک که بین دو ساختمان بزرگ بود چند نفر داخلش زندگی میکردند این دو ساختمان روی آن خراب شد نفرات آن خانه زنده یا مرده چهار روز است کسی برای بیرون آوردن آنها اقدام نکرده اینجا قحطی آب و غذا است تعدادی از زنده ها هم از سرما مرده اند. گویا حکومت از ما به خاطر باورهای دینی انتقام میگیرد.”
یکی دیگر از روستاییان گفت: “اینجا ۱۹۲۰ روستا با خاک یکسان شده آماری که میدهند اصلا چیزی نیست که ما در صحنه می بینیم قیامت است جهنم است ولی یک جهنم سر و خاموش. مردمی که از زلزله نمردند از سرما و گرسنگی و تشنگی میمیرند. کودکان مستمر در حال گریه و بهت هستند. هیچکس به کمک ما نیامد. به مردم بگین خودشان کمکها را بیاورند و به دست خود ما بدهند. دولت کمکها را به کسانی که میخواهد میدهد مثلا آخوندها را سوار ماشینهای کمک رسانی مردم میکنند و آخوندها هم کمک را به شیعیان میرسانند. و اصلا رعایت مردم و کودکان را نمیکنند. اینها ظلم میکنند. مردم کرمانشاه زخمی و تشنه از سرما جان میدهند دیروز چهار نفر در سرما مردند. خدا را خوش نمی آید. ترا خدا به ما کمک کنید.”
از طرف دیگر احمد صفری، نماینده مردم کرمانشاه با انتقاد از مدیرات بحران در مناطق زلزله زده گفت: به روستای “قلمه‌ذهاب و بیامه‌علیا” هیچ کمکی نرسیده است و بیش از هزار ها نفر تا الان در همین یک روستا جان باخته اند.
وی اضافه کرد: بیش از ۱۰۰۰ نفر جان‌باختند! اینجا قیامت است! به روستای «قلمه‌ذهاب» و «بیامه‌علیا» کمکی نرسید! “رسانه ملی” با پوشش خبری ناکارمدش ظلم کرد.  وی با اشاره به بازدید‌ امروز خود از روستاهای حاشیه سرپل‌ذهاب، قصر شیرین و ثلاث باباجانی گفت: متاسفانه هنوزاقلام در همه روستاها توزیع نشده است، شاید فقط ۱۰ درصد روستاها چادر گرفته باشند. روستاهایی وجود دارد که نود درصدشان از میان رفته است، وضع خیلی نامناسب است. اینجا قیامت است و ریشه اساسی مشکلات هم نبود مدیریت بحران است. صفری با تاکید بر اینکه تعداد کشته‌شدگان زلزله بیشتر از آمار اعلامی است، گفت: مسئولان خبر ندارند، من خودم به روستایی سرزدم که گفتند بیست نفر را همان روز اول خودشان خاک کرده‌اند این افراد جزو آمار جانباختگان به حساب نمی‌آید. به نظر من بیش از ۱۰۰۰ نفر جان خود را از دست دادند، فقط در یک کوچه در سرپل ذهاب هفتاد نفر کشته شده‌اند، در مسکن مهر بیش از ۲۵۰ نفر جان باختند.
 صفری هلال‌احمر را دچار ضعف مدیریتی دانست و گفت: هلال‌احمر هم بسیار دست‌پاچه عمل کرده است، انگار این بار اول است که چنین اتفاقی در کشور می‌افتاد. هلال احمر آنقدر بی‌نظم و تدبیر و بدون مدیریت عمل می‌کند که خود نیاز به ستادی برای رفع مدیریت بحرانش دارد. البته طبیعی است وقتی از هر شهرستانی ۸۰ درصد مدیران را بومی انتخاب می‌کنیم، نشان می‌دهد، فکر چنین روزی را نکردیم، چراکه اکثرا داغدار شده و یا خانه خود را از دست داده‌اند، درنتیجه مدیریت بحرانی در شهرستان وجود ندارد.
اما صداوسیما طوری اطلاع رسانی میکند که انگار همه چیز برقرار است، این رسانه با پوشش خبری ناکارمدش در حق کرمانشاه ظلم و خیانت کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر