پنجشنبه، آبان ۲۵، ۱۳۹۶

#ایران# نازنین زاغری ؛ افشای باج دهی انگلیس به پاسداران










 16.11.2017


به گزارش یورونیوز، بریتانیا همزمان با ادامه تلاشهای دیپلماتیک خود برای تضمین آزادی نازنین زاغری، خبرنگار ایرانی-بریتانیایی، در حال تهیه طرح و تمهیدات لازم برای ارسال ۴۰۰ میلیون پوند (معادل ۵۲۶ میلیون دلار) به ایران برای نشان دادن «حسن نیت» خود است.
روزنامه دیلی تلگراف نوشت: بوریس جانسون، وزیر خارجه بریتانیا که بتازگی بابت اظهاراتش در مورد دلیل سفر نازنین زاغری به ایران عذرخواهی کرده، وعده داده است هر آنچه را در توان دارد برای آزادی او به کار گیرد.
تهران و لندن پس از انقلاب سال ۱۳۵۷ شمسی در ایران بر سر قرارداد فروش اسلحه که پیش از انقلاب بین دو کشور منعقد شده بود، اختلاف داشتند.
به گزارش روزنامه دیلی تلگراف مبلغ ۴۰۰ میلیون پوند که بریتانیا در نظر دارد به ایران انتقال دهد برای حل و فصل همین اختلاف قدیمی خواهد بود.
نازنین زاغری از سوم آوریل سال ۲۰۱۶ میلادی (۱۵ فروردین سال ۱۳۹۵ شمسی) در ایران بازداشت شده است. او پس از محاکمه به اتهام براندازی نظام به پنج سال زندان محکوم شد.

سپاه از همسرم برای باج‌گیری استفاده می‌کند


ریچارد راتکلیف، همسر نازنین زاغری اخیرا گفته بود قرار بود نازنین یک ماه دیگر مشمول آزادی مشروط شود. این موضوع را چندین مقام به خانواده گفته بودند. اما سپاه پاسداران با این اتهامات جدید دارند از او برای باج‌گیری از دولت بریتانیا استفاده می‌کنند تا به خواسته‌های‌شان برسند.»
گفتنی است دولت اوباما نیز مبلغ ۴۰۰ میلیون دلار را به صورت نقد در اختیار رژیم ایران گذاشت و در مقابل، جمهوری اسلامی چند شهروند ایرانی تبار آمریکایی را که هنگام سفر به ایران بازداشت شده بودند، آزاد کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر