چهارشنبه، آذر ۰۸، ۱۳۹۶

#ایران# شهردار شهر حامی پناهجویان در آلمان مورد حمله با چاقو قرار گرف



به گزارش «محبت نیوز» شهردار محافظه کار شهر آلتنا در غرب آلمان در یک کبابی مورد حمله با چاقو قرار گرفت و زخمی شد. حمله ای که مقامات آلمان آن را حمله ای «با انگیزه سیاسی» ارزیابی کرده اند.
اندریاس هولشتاین ۵۷ ساله در پی زخمی شدن در این حمله، دوشنبه شب به بیمارستان منتقل شد. همچنین گفته شده مردی که به کمک هولشتاین آمده بود در این حادثه زخمی شده است.
به گزارش روزنامه های آلمان، مهاجم حدود ۵۶ ساله مست بوده و چاقویی ۳۰ سانتیمتری همراه داشته و قبل از حمله از هولشتاین پرسیده است: «شما شهردار هستید؟» و پس از اطمینان از اینکه او شهردار است به وی حمله کرده است.
شهردار آلتنا سپس صبح سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی از کسانی که در این ماجرا در اطرافش حضور داشتند و به کمکش شتافتند تشکر کرد. او همچنین گفت اگر این افراد موفق به غلبه بر مهاجم نمی شدند او ممکن بود کشته شود.
شهر آلتنا در ایالت نوردراین-وستفالن به دلیل آن که بیش از سهمیه‌ تعیین‌شده پناهجو پذیرفته بود، شناخته شده است. این شهر کوچک ۱۷ هزار نفری- از جمله شهرهای آلمان است که بخاطر استقبال از پناهجویان نیز شهرت دارد.
آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و هم‌حزبی شهردار در توییتی نوشته است: “از حمله با چاقو به شهردار آندرئاس هولشتاین خشمگینم و از این که او می‌تواند به خانواده‌اش برگردد، خوشحالم. از کسانی که به او کمک کردند تشکر می‌کنم.”

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر