جمعه، آذر ۰۳، ۱۳۹۶

#ایران# پلیس پاپوآ گینه نو برای راندن پناهجویان از اردوگاه مانوس وارد عمل شد

24.11.2017



به گزارش «محبت نیوز» اوایل نوامبر سال جاری میلادی بود که مقامات استرالیا اردوگاه پناهجویان در پاپوآ گینه نو را به طور رسمی تعطیل و اجرای برنامه‌ی برچیدن این اردوگاه را آغاز کردند.
این برنامه اما با مقاومت چهارصد تن از پناجویان روبرو شد که حاضر به ترک این اقامتگاه نبودند. آنان ظاهرن از این بیم دارند که در صورت انتقال به اقامتگاه‌های تازه از حمله‌های شهروندان محلی در امان نباشند.
بیشتر پناهجویانی که سال گذشته‌ی میلادی قصد داشتند با قایق به استرالیا مهاجرت کنند، سفرشان به جزیره دورافتاده‌ی مانوس در دریای آرام ختم شده است.
اردوگاه جزیره مانوس، متعلق به پاپوآ گینه نو، یکی از مراکز تعیین شده توسط دولت استرالیا برای اعزام پناهجویان بوده است اما سال گذشته، دادگاه قانون اساسی پاپوآ گینه نو نگهداری افراد در این محل را مغایر قانون اساسی دانست و به دولت دستور داد این محل را تعطیل کند.
مهلت تعیین شده برای تخلیه اردوگاه روز ۳۱ اکتبر بود اما چند صد تن از ساکنان اردوگاه از خروج از آن خودداری کرده اند.
در سه هفته گذشته افراد باقی مانده در اردوگاه مانوس بدون لوله کشی آب و برق زندگی کرده اند.
با توجه به ادامه ایستادگی بخشی از پناهچویان و تحصن اعتراض‌آمیز آنان به سیاست‌های پناهندگی استرالیا، پلیس پاپوآ گینه نو حال وارد عمل شده و با توسل به زور دست به تخلیه این اردوگاه زده است.
پناهجویان شامگاه چهارشنبه (۲۲ نوامبر / اول آذر) از طریق شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و توئیتر مشاهدات خود از عملکرد پلیس پاپوآ گینه نو را منتشر کرده‌اند. عبدالعزیز محمد، یک پناهجوی اهل دارفور که چهار سال در این اردوگاه به سر می‌برده، از ترس پناهچویان خبر داده است.

در تصاویر ویدیویی که در این شبکه‌ها انتشار یافته، می‌توان دید که چگونه پلیس شماری از پناهجویان را وادار کرده، سوار اتوبوس‌ها بشوند. برخی از گزارش‌های تأیید‌نشده نیز حاکی از آن است که پلیس در جریان عملیات خود به خشونت متوسل شده است.
طبق برنامه رسمی دولت استرالیا قرار است پناجویان اردوگاه مانوس به سه اقامتگاه در شهر لورنگائو که در نزدیکی مانوس واقع است، منتقل شوند، اما گفته می‌شود که دو اقامتگاه هنوز آماده‌ی بهره‌برداری نیستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر