پنجشنبه، آبان ۲۵، ۱۳۹۶

#ایران# بودجه اندک آسیب دیدگان زلزله غرب ایران در قیاس با بودجه های میلیاردی مراکز دینی!



16.11.2017


به گزارش «محبت نیوز» در پی وقوع زلزله، وزیر اقتصاد دستور پرداخت مبلغ ۷۱میلیارد و ۱۰میلیون تومان در سرفصل‌های مختلف تخصیص داده شده برای کمک به آسیب دیدگان ایلام و کرمانشاه را صادر کرد.
به گزارش مهر به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، بر اساس این دستور، مبلغ ۱۰ میلیارد تومان از محل تنخواه ماده ۱۲وزارت کشور، ۱۴میلیارد و ۵۶۰میلیون تومان از محل تملک استان کرمانشاه، ۱۰میلیارد و ۵۵۰میلیون تومان تملک استان ایلام، ۱۵میلیارد تومان از محل اورژانس کشور و تهران، ۲میلیارد و ۹۵۴میلیون و ۸۰۰هزار تومان از محل پزشکی قانونی، ۵میلیارد تومان از محل وزارت کشور و ۱۲میلیارد و ۹۴۶میلیون تومان از محل جمعیت هلال احمر پرداخت شد.
در مقام مقایسه بودجه مراکز دینی از این قرار است:
* برآوردِ بودجه‌ مرکز خدمات حوزه علمیه از لایحه بودجه پیشنهادی سال ۹۶ نیز ۷۰۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.
برآوردِ بودجه‌ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به صورت کلی بیش از ۲۸۵ میلیارد تومان بوده است.
* برآوردِ بودجه‌ سازمان تبلیغات اسلامی مجموعن ۳۷۷ میلیارد و ۵۵۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.
* برآوردِ بودجه‌ سازمان اوقاف و امور خیریه ۱۳۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.
* برآوردِ بودجه‌ دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم که مستقل محاسبه شده، ۱۱۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.
* برآوردِ بودجه‌ شورای عالیه حوزه‌های علمیه مجموعا ۳۶۷ میلیارد تومان و شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران ۲۲۹ میلیارد تومان تعیین شده است.
* برآوردِ بودجه‌ جامعه المصطفی برای سال آینده ۲۶۷ میلیارد و ۶۷۳ میلیون تومان پیشنهاد شده است.
*‌ برآورد بودجه‌ دولت برای بنیاد بین‌المللی و فرهنگی امام‌رضا ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و بودجه کانون فرهنگی و هنری مساجد ۵۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان درنظر گرفته شده است.
به گفته رضا حقیقت نژاد روزنامه نگار، در مورد مخارج اربعین «دولت از بودجه ی [سال] ۹۶، بیست میلیارد تومان خرج کرده. شهرداری امسال ده میلیارد تومان در نظر گرفته. ولی ما به بخش های تخصصی تر هم که می رویم می بینیم [از] آنجا هم دارد اعتبار تزریق می شود. یعنی مثلن یک میلیارد و سیصد میلیون تومان امسال برای داروی این مراسم اختصاص داده شد. یا مثلا در مورد بهسازی راه ها من دیدم که پانصد و پنجاه میلیارد تومان، اختصاص داده بودند که جاده هایی را که در مسیر راهپیمایی هستند بهسازی بکنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر