سه‌شنبه، آذر ۰۷، ۱۳۹۶

#ایران# بازیگر هالیوود خطاب به وزیر خارجه بریتانیا: سوار هواپیما شو و نازنین را بازگردان



اما تامسون، فیلمنامه‌نویس و بازیگر بریتانیایی برنده اسکار، از وزیر خارجه بریتانیا خواست نازنین زاغری راتکلیف، شهروند ایرانی بریتانیایی را آزاد کند.

خانم تامسون امروز در جمع شماری از مادران هم‌محله‌ای‌ نازنین زاغری در شمال لندن حاضر شد و گفت: “اگر من با وجود مریضی و ذات‌الریه می‌توانم از بستر بیماری بلند شوم و برای حمایت از یکی از اعضای جامعه‌ام که به شدت آزار دیده، اینجا بیایم، حتما بوریس جانسون، وزیر خارجه هم می‌تواند سوار هواپیما شود و برای حل این مشکل به ایران برود.”

امروز شنبه ۲۵ نوامبر شماری از هم محله‌ای‌های نازنین زاغری راتکلیف، شهروند ایرانی بریتانیایی که در ایران زندانی است، برای حمایت از او در محله همستد در شمال لندن تجمع کردند. اما تامسون هم که در همستد زندگی می‌کند در این تجمع حضور یافت.

نازنین زاغری راتکلیف ۳۸ ساله یک دختر دو ساله دارد که اکنون توسط خانواده مادری خود نگهداری می‌شود. امروز مادران بسیاری با کودکان خود در محله همستد لندن جمع شده بودند.
عفو بین‌الملل درباره سلامتی نازنین زاغری و ‘خطر خودکشی او’ هشدار داد
نازنین زاغری از انفرادی خارج و به بند زنان منتقل شد
نازنین زاغری راتکلیف در حال سپری کردن حکم مجازات پنج سال زندان است که به “جرم” تلاش برای براندازی برای او صادر شد.
خانم زاغری راتکلیف روز ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ هنگامی که پس از دیدار چند روزه با خانواده خود در ایران در حال بازگشت به بریتانیا بود، توسط مأموران اطلاعات سپاه پاسداران در فرودگاه تهران بازداشت و به کرمان منتقل شد.

خانم زاغری امروز توانست همزمان با این تجمع به طور تلفنی با همسرش ریچارد راتکلیف صحبت کند. صدای او از طریق بلندگوی تلفن پخش می‌شد. او در این گفت‌وگوی تلفنی از حامیانش تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که برای عید کریسمس بتواند به خانه برگردد و با دختر و همسرش باشد.

کسری ناجی، خبرنگار بی‌بی‌سی که برای پوشش این تجمع به شمال لندن رفته بود، می‌گوید وضعیت نازنین زاغری و دوربودن او از دخترش، احساسات زیادی را جریحه‌دار کرده و این برانگیختگی فشارها بر وزیر خارجه بریتانیا را افزایش داده است.
بوریس جانسون، وزیر خارجه بریتانیا، بعد از اظهاراتش درباره نازنین زاغری که مجبور به اصلاح آن شد، تحت فشار است که برای آزادی این شهروند بریتانیایی ایرانی تلاش کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر