جمعه، شهریور ۰۸، ۱۳۹۲

* هیئت پارلمانی ایران فردا به سوریه می رود
* راه‌اندازی راکتور 40 مگاواتی اراک به تاخیر افتاد



هیئت پارلمانی ایران فردا به سوریه می رود


فارس: منصور حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی اعلام

کرد که هیئت پارلمانی کمیسیون متبوعش صبح فردا عازم سوریه و لبنان می‌شود.

وی با بیان اینکه این هیئت به ریاست علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی به این دو کشور سفر خواهد کرد، افزود: همچنین اعضای کمیته دفاعی کمیسیون که اسماعیل کوثری ریاست آن را بر عهده دارد، نیز در این هیئت حضور خواهد داشت.

نایب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه یادآور شد: در این سفر آخرین تحولات سوریه و راهکارهای برون‌رفت از شرایط فعلی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

حقیقت‌پور در خاتمه از بررسی موضوع حمله احتمالی آمریکا به سوریه در جلسات هفته آینده کمیسیون متبوعش با حضور مسئولان ذی‌ربط خبر داد.
راه‌اندازی راکتور 40 مگاواتی اراک به تاخیر افتاد
راه‌اندازی راکتور تحقیقاتی 40 مگاواتی اراک با استفاده از سوخت واقعی به تاخیر افتاد.
به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام ایران به آژانس قرار بود راه‌اندازی (استفاده از مجتمع‌های سوخت واقعی و آب سنگین) راکتور 40 مگاواتی اراک در سه ماه نخست سال 2014 صورت گیرد که این تاریخ به تاخیر افتاده و احتمالا به سه ماه پایانی 2014 موکول خواهد شد.
از ابتدای سال 1392 پیشرفت‌های قابل توجه فنی و ساختمانی را در راکتور تحقیقاتی 40 مگاواتی اراک شاهد بودیم. بر اساس گزارش آژانس در خردادماه سال جاری ایران قطعات مهمی از جمله جرثقیل بالاسری متحرک، تعدیل‌کننده و مبدل‌های گرمایی همراه با سرد کننده‌های اصلی، سیستم‌های پاک‌کننده و مدارکشی، تانکرهای ذخیره تعدیل‌کننده و کنترل‌کننده‌های فشار برای سیستم سردکننده راکتور را نصب کرده است.
پیک ایران شهریور 92

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر