چهارشنبه، شهریور ۰۶، ۱۳۹۲



8:55:14 PM 1392/6/5
جنگ گرگها
جنگ گرگها
بالا گرفتن بحران زهر خوران در رأس حاکميت آخوندی در بحبوحه تحريمها و طرد و انزوای رژيم
ارگان ولی فقيه ارتجاع: چه چيزهايی ماجراجويی می شود که بايد کنار گذاشت، آيا غنی سازی 20 درصد ماجراجويی است؟ دشمن به يک امتياز و 2امتياز بسنده نمی کند

کيهان خامنه ای: آمريکا بايد شما (رفسنجانی) را تشويق کند که می گوييد نه امروز بلکه 7-26سال پيش مقابل آمريکا کم آورده بوديد؟ برقراری روابط با آمريکا رفتاری انتحاری است

خطاب به رهبر نظام نوشته بودند اگر جام زهر تسليم را بايد سر کشيد، وقتش همين حالاست!
کيهان ارگان ولی فقيه ارتجاع، بحران عميق زهر خوران اتمی و مذاکره با آمريکا در رأس حاکميت آخوندی را برملا کرد و در سرمقاله سه شنبه 5شهريور خود با عنوان «معامله مصالحه با محارب؟!»، در مورد اظهارات اخير رفسنجانی نوشت:
آيا با آمريکا می شود «مصالحه» کرد و به توافق رسيد؟ آيا می توان با اين رژيم منافع مشترک پيدا کرد و اصطلاحاً با او «بست» ؟
يکی از چهره های سياسی (رفسنجانی) اخيراً گفته که «مصالحه با دشمن مسالمت جو هم رواست». سؤال اين است که شرع و عقل و تجربه درباره مصالحه با آمريکا چگونه داوری می کند؟
فعلاً بياييد از جلف بازی طيفی از رسانه های سياسی زرد بر سر سفر پادشاه عمان و جفری فلتمن معاون آمريکايی دبيرکل سازمان ملل به تهران عبور کنيم- چالش ايران و آمريکا عميق تر از آن است که با چند
چشم بندی رسانه ای- ديپلوماتيک وصله پينه و رفع و رجوع شود. اين شکاف در همين 60سال آن قدر وصله و پينه شده که ديگر «رفوبردار» نباشد.
کيهان خامنه ای طرفداران مصالحه با آمريکا در درون نظام آخوندی را به دو طيف «شيفته» و «مصلحت انديش» تقسيم کرده و خاطرنشان می کند: طيف اول که معتقد است اساساً می توان با آمريکا دوستی استراتژيک داشت، رفتار انتحاری با اعتبار خود و تجارب تاريخ دارند. اما اگر از جريان شيفته بگذريم، موضوع تهديدزدايی و مصلحت انديشی معطوف به آن، موضوع قابل تامل تری است. البته همين جا بايد متذکر شد که شيوه رفتاری برخی سياستمداران مدعی مصلحت گرايی در اين زمينه، نقض غرض و عميقاً تهديد افزاست؛ به اين اعتبار که علامت غلط و پالس اشتباه به دشمن می فرستد.
ارگان ولی فقيه ارتجاع با حمله به سياست مذاکرات اتمی رژيم در زمانی که حسن روحانی دبير شورای امنيت نظام بود، به رفسنجانی و رئيس جمهور رژيم گوشزد کرد: آنها (غربی ها) حتی طرح سه فوريتی را نيز در اين زمينه تهيه کرده و خطاب به رهبر نظام نامه سرگشاده نوشته بودند که اگر جام زهر تسليم را بايد سر کشيد، وقتش همين حالاست!
کيهان خامنه ای با اشاره به حرفهای اخير رفسنجانی در مورد نامه اش به خمينی برای برقراری رابطه با آمريکا می نويسد: يعنی می شود نامه يی را تايپ هم نکرد و خدمت امام فرستاد تا دست کسی نيفتد و حالا همين اقدام به ظاهر سّری را علناً جار زد؟! ثم ماذا؟! طرف آمريکايی بايد برای اين خود اظهاری (!) کف بزند و شما را تشويق کند که می گوييد نه امروز بلکه 7-26سال پيش مقابل آمريکا کم آورده بوديد؟
از طرف ديگر، چه چيزهايی شامل عنوان ماجراجويی می شود که بايد کنار گذاشت و بر سر چه چيزهايی می توان توافق کرد؟ آيا آمريکا و غرب حدّی برای توقف مطالبات می شناسد؟ آيا غنی سازی 20 درصد ماجراجويی است يا غنی سازی 5/3درصد؟ وقتی قرار شد عقب نشينی کنيد، دشمن به يک امتياز و 2امتياز بسنده نمی کند. تجربه نياندوختن از عبرتهای تاريخ عين افراط و تفريط است. به قول حافظ،
شاه خوبانی و منظور گدايان شده ای- قدر اين مرتبه نشناخته ای يعنی چه؟!

در همين حال خامنه ای در ديدار با سلطان عمان، شرايط منطقه را در معرض بحران، توصيف کرد و با نگرانی از اوضاع منطقه گفت: منطقه اکنون در شرايط حساس و خطيری قرار گرفته و در معرض بحران است. علت اصلی اين وضعيت دخالتهای گوناگون از بيرون منطقه است ”. خامنه ای که با سلطان قابوس پادشاه عمان ديدار می کرد وحشت زده افزود: آتشی که در منطقه برافروخته شده دامان همه را خواهد گرفت

نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه رژيم و کلافگی وی در مقابل سؤالات خبرنگاران!
سخنگوی وزارت خارجه رژيم در پاسخ به پرشهای خبرنگارانی که از سوی باندهای مختلف حکومتی وی را به سؤال کشيده بودند، ضمن اعتراض به تعداد زياد سؤالهای صورت گرفته در مورد علت سفر سلطان عمان و فلتمن معاون پيشين وزارت خارجه آمريکا و معاون کنونی دبيرکل سازمان ملل، مدعی شد: اين سفرها ربطی به يکديگر و اوضاع کنونی منطقه ندارد!
خبرنگار: کارشناسان معتقدند عمان می خواد نقش واسطه رو در مذاکرات تهران و ايران وآمريکا ايفا کنه نظر شما رو در اين خصوص می خواستم بدونم.
در مورد سفر معاون سابق وزيرامور خارجه آمريکا نيز کارشناسان معتقدند ديدار روز گذشته آقای دکتر ظريف با آقای فلتمن در واقع کليد مذاکرات مستقيم ايران و آمريکا رو زد نظرتون در اين مورد چه هستش سؤال دوم در خصوص نامه اخير
عراقچی: سؤال اولت خودش چهار الی پنج سؤال بودها؟!
عراقچی: در خصوص سؤال اول تصحيح کنم ما چيزی به عنوان سفر معاون سابق وزير خارجه آمريکا به ايران نداريم و نداشتيم آقای فلتمن معاون سياسی دبيرکل سازمان ملل هست و تحت همين عنوان به ايران سفر داشتند و ما هيچ ارتباطی بين ماموريتی که ايشان در سفربه ايران انجام دادند به عنوان معاون دبيرکل با مليت ايشون و با سوابق ديپلوماتيک ايشون قائل نيستيم.
همزمانی سفر سلطان قاموس سلطان محترم عمان و جناب آقای فلتمن کاملاً تصادفی بوده هر کدام اينها با اهداف جداگانه ای طراحی شده.
سفر آقای فلتمن معاون سياسی دبيرکل سازمان ملل در خصوص مسائل منطقه به ويژه موضوع سوريه بود که مدتی بود قرار بود اين سفرانجام بشه، حتی يکی دوبار به تأخير افتاد صرفاً بحث مسائل منطقه و محوريت سوريه بود، رايزنيهای مختلفی صورت گرفت ديدگاههای چون ايشون ازمنطقه هم آمده بود ديدگاههای مختلفی رو مطرح کرد نسبت به سوريه و ديدگاههای جمهوری اسلامی ايران را هم به ايشون منتقل شد، به خصوص در رابطه با شرايط چند روز اخير و احتمال حملات نظامی که با صراحت به ايشون گفته شد که هر گونه استفاده از ابزارهای نظامی تبعات سنگين خودش رو برای نه تنها سوريه بلکه کل منطقه خواهد داشت.

کيهان: ارگان ولی فقيه ارتجاع: سرپرست وزير نيست! مجلس می تواند رئيس جمهور را با سؤال يا استيضاح به خاطر اقدامات سرپرست وزارت علوم مورد بازخواست قرار دهد
ارگان ولی فقيه ارتجاع در سرمقاله خود ضمن يادآوری جنگ وجدال قبلی لاريجانی با احمدی نژاد، از مجلس رژيم خواستار سؤال يا استيضاح عليه آخوند روحانی شده است.
کيهان خامنه ای در سرمقاله دوشنبه 4شهريور با عنوان «سرپرست وزيرنيست!»، می نويسد: اخيراً سرپرست وزارت علوم، طی بخشنامه ای پذيرش کليه پذيرفته شدگان بورس وزارت علوم را تعليق نموده که قابل شکايت در ديوان عدالت اداری است. مسئوليت سياسی سرپرست در قبال مجلس شکل نگرفته است و مجلس تنها می تواند رئيس جمهور را با سؤال يا استيضاح به خاطر اقدامات فراقانونی سرپرست تعيين شده مورد بازخواست قرار دهد. کما اين که اگر احمدی نژاد با اقداماتی سبب آزردگی مجلس می گرديد، مجلس با از سر گذراندن مصوبه ای با اين قبيل اقدامات رئيس جمهور وقت، به مقابله بر می خاست.
ارگان ولی فقيه ارتجاع با تکرار غيظ خود از انتصاب نجفی توسط روحانی به معاونت رئيس جمهور رژيم اضافه کرده است: اگر بتوان با اغماض از انتصاب فردی که نتوانسته است اعتماد نمايندگان را جلب نمايد به عنوان رياست سازمان ميراث فرهنگی چشم پوشی نمود و آن را دهن کجی به رأی نمايندگان برنشمرد، نمی توان از اقدامات فراقانونی يکی از عناصر فعال فتنه در کسوت سرپرست وزارت علوم گذشت کرد و تغييرات احتمالی رؤسای دانشگاهها در آستانه مهر و همچنين ملغی اعلام نمودن پذيرش پذيرفته شدگان بورس وزارت علوم را ناديده انگاشت. اين نحو از عملکرد شتاب زده، هم چنان که قطعاً در رأی اعتماد نمايندگان به وزير پيشنهادی جديد علوم در نظر گرفته خواهد شد، پيش از آن که موجب بدبينی های بيشتر شود، اقدام عاجل مسئولان ذی ربط از جمله خود رئيس جمهور و رئيس مجلس و رئيس ديوان عدالت اداری را می طلبد و بر اساس قانون از آنان انتظار می رود که با اين قانون گريزی آشکار مقابله کنند تا زمينه برای قانون گريزيهای احتمالی ديگر فراهم نشود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر