شنبه، شهریور ۰۹، ۱۳۹۲

* تایید حکم ۴ سال و چهارماه حبس تعزیری کسری نوری
* توقیف پاسپورت دو دانشجوی اهل سنت، پس از بازگشت به ایران





تایید حکم ۴ سال و چهارماه حبس تعزیری کسری نوری



محکومیت ۴ سال و چهارماه حبس تعزیری کسری نوری از مدافعان حقوق دراویش گنابادی در دادگاه تجدیدنظر بدون تغییر تایید شد.
به گزارش مجذوبان نور؛ کسری نوری که در جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده اتهامی تبلیغ علیه نظام، اقدام علیه امینت ملی، توهین به رهبری و عضویت در گروهک انحرافی مجذوبان نور در شعبه سه دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی رشیدی به ۴ سال و چهار ماه حبس تعزیری محکوم شده بود ٬ در پی درخواست تجدیدنظر خواهی وکلای پرونده در شعبه ۱۶ دادگاه تجدیدنظر با ریاست قاضی ذاکرنیا و اکبری بدون هیچ تغییری تایید شد.
گفتنی است رای نهایی دادگاه بعد از گذشت ۵ ماه بلاتلکیفی صادر شده است.
توقیف پاسپورت دو دانشجوی اهل سنت، پس از بازگشت به ایران
پاسپورت محمد آزاد و ابراهیم راه‌انجام از دانشجویان دانشگاه اسلامی مدینه پس از بازگشت به ایران در فرودگاه توقیف شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این دو دانشجوی اهل سنت که از دو سال پیش در دانشگاه اسلامی مدینه مشغول به تحصیل بودند، جهت تعطیلات پایان ترم به ایران بازگشته بودند که در روز دوشنبه ۴ شهریور ماه، هنگام مراجعت به کشور امارات متحده عربی، در فرودگاه بازداشت و پاسپورت ایشان توقیف می‌شود.
یک منبع مطلع در این رابطه به گزارشگر هرانا گفت: "یکی از این دانشجویان در فرودگاه لامرد و دیگری در فرودگاه شیرزا بازداشت می‌شوند و پس از مدتی هر دو نفر آزاد می‌شوند. ولی مسئولین پاسپورت هر دونفر را توقیف کرده‌اند تا دیگر نتوانند برای ادامه تحصیل از کشور خارج شوند."
دوسال پیش نیز گذرنامه سلمان سیاد که در دانشگاه بین المللی مدینه مشغول به تحصیل بود بدون هیچ گونه توجیه قانونی، توسط وزارت اطلاعات ایران ضبط شد و تا به اکنون نیز به وی بازگردانده نشده است.
پیک ایران شهریور 8 .92

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر