یکشنبه، شهریور ۰۳، ۱۳۹۲

5:38:55 AM 1392/6/3
اشرف بدون آب و برق
اشرف بدون آب و برق
ممانعت از ورود مواد غذايی و قطع آب و برق اشرف وارد سومين هفته می شود
آمريکا و ملل متحد در مقابل جنايت عليه بشريت از سوی عراق مسئوليت دارند و بايد به آن پايان دهند

قطع آب و برق اشرف که از روز 19مرداد شروع شده است، چهاردهمين روز خود را پشت سر گذاشت و فردا وارد سومين هفته می شود. قطع ورود مواد غذايی و آب و برق به اشرف که به خواست رژيم ايران و بنا به دستورالعمل نخست وزيری عراق صورت می گيرد، از مصاديق جنايت عليه بشريت و جنايت عليه جامعه بين المللی است و مسئولان آن بايد محاکمه و مجازات شوند. تمامی مجاهدان اشرف افراد حفاظت شده تحت کنوانسيون چهارم ژنو و پناهجويان و افراد مورد نگرانی هستند.

بر اساس دستور نخست وزيری برق اشرف بايد به طور کامل قطع باشد و حتی يک لحظه آب به اشرف پمپاژ نشود. کميته سرکوب اشرف برای پياده کردن اين دستور جنايتکارانه، حيدر عذاب يک افسر جنايتکار را از ليبرتی به اشرف منتقل کرده است. او به خاطر شرکت در دو قتل عام در اشرف از سوی دادگاه اسپانيا احضار شده است. شماری از عوامل نيروی قدس و سفارت رژيم ايران در بغداد نيز در اشرف به همراه حيدر حضور دارند و بر قطع آب و برق و غذا نظارت دارند. آنها در دو روز گذشته همه زوايای سياج اطراف اشرف را با دقت بازرسی کرده اند تا مطمئن شوند از هيچ منفذی آب يا برق وارد اشرف نشود.
قطع آب و برق در گرمای 50 درجه سانتيگراد در حاليست که از 14ماه پيش يک قطره گازوييل و از 20ماه پيش يک قطره نفت و از 40ماه پيش، يک قطره بنزين وارد اشرف نشده است. وضعيت آب در داخل اشرف بحرانی است و بيماران در شرايط بسيار خطرناکی به سر می برند
 

طبق دستورالعمل نخست وزيری، چنان چه مقامات عراقی از سوی مراجع بين المللی در مورد قطع آب و برق مورد سؤال قرار بگيرند، پاسخ اين است که مشکل قطع برق شامل همه مردم عراق می شود و قطع آب هم به خاطر قطع برق است. در حالی که اين يک دروغ بزرگ است و موضوع ربطی به مشکلات برق ديالی ندارد و حتی ايستگاه برق اشرف، دارای برق است، اما اجازه دادن برق به اشرف را ندارد

100تن ساکنان اشرف بر اساس توافق چهارجانبه 17اوت2012 (دولت آمريکا، دولت عراق، ملل متحد و ساکنان) در اشرف باقی مانده اند. بر اساس اين توافق مزبور و نامه رسمی نماينده ويژه دبيرکل در 6سپتامبر 2012 اين 100تن تا فروش همه اموال در اشرف خواهند ماند. مشاور ويژه وزير خارجه آمريکا در مورد اشرف نيز تصريح کرد اقامت اين افراد در اشرف محدوديت زمانی ندارد (خبرگزاری فرانسه -3اکتبر 2012). اما دولت عراق تا کنون اجازه فروش يک دلار از اموال ساکنان را نداده است.

مقاومت ايران دولت آمريکا و ملل متحد را به خصوص با توجه به تعهدات روشن شان در قبال سلامت و امنيت ساکنان اشرف، در قبال اين جنايت عليه بشريت از سوی دولت عراق مسئول می داند و آنها را به اقدام فوری برای پايان دادن به اين محاصره جنايتکارانه و وصل فوری آب و برق و عدم ممانعت به ورود مواد غذايی فرا می خواند.

دبيرخانه شورای ملی مقاومت ايران
اول شهريور 1392 (23 اوت2013)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر