چهارشنبه، تیر ۰۴، ۱۳۹۳

وحشت رژیم از شهدای قیام 88و تربت پاک آنها

5:07:43 PM 1393/4/2
مزار شهید قیام ندا آقا سلطان در بهشت زهرا
مزار شهید قیام ندا آقا سلطان در بهشت زهرا


پس از گذشت 5سال از شهادت شهدای قیام سال 88، رژیم آخوندی ازشهدای قیام و تربت پاکی که در آن آرمیده اند وحشت دارد.
درمراسم گرامیداشت ندا آقاسلطان، سمبل این شهیدان و دیگر شهدا در بهشت زهرا، رژیم اطراف قطعه 257 را پر از مأمور و ماشینهای نیروی انتظامی و یگان امداد نیروی انتظامی کرد.
گزمگان لباس شخصی رژیم در هراس از تبدیل شدن مراسم گرامیداشت این شهید به یک حرکت اعتراضی در منطقه اطراف مزار پراکنده شده بودند و هر نفری را که برای زیارت بر سر مزار شهید می آمد کنترل می کردند.
یک شاهد عینی مشاهداتش را از هراس نیروهای سرکوبگر رژیم بر سر مزار ندای شهید چنین بازگو می کند: ”ساعت1700روز جمعه بیش از 100نفر از نیروهای انتظامی و لباس شخصی در اطراف آرامگاه شهید قیام ندا آقا سلطان جمع شده بودند و مانع ورود نفرات بر سر آرامگاه شهید ندا می شدند. هر کس که حتی نزدیک آرامگاه شهید می شد، سریعاً مورد سؤال قرار می گرفت که چه کاری در این قطعه و یا این نقطه دارد. مادران و خانواده های شهیدان قیام نیز مورد سؤال قرار می گرفتند و هیچ کس حق گرفتن عکس و فیلم نداشت“.
ترس و وحشت مأموران رژیم آن چنان است که خانواده شهید ندا، در حد چند دقیقه توانستند بر سر آرامگاه فرزندشان حضور پیدا کنند.
آری، وحشت رژیم از شهدا وتربت پاک آنان بود که مأموران نیروی انتظامی و لباس شخصیها ی رژیم را در بهشت زهرا واداشت تا در معابر آن مستقر شوند و از مردم دوربین و بعضاً موبایل را بگیرند و مردمی را که برای زیارت مزار شهدا آمده بودند مورد سؤال و جواب قرار دهند.
به رغم حضور مأموران سرکوب رژیم در اطراف مزار شهیدان قیام، آرامگاه دیگر شهید قیام اشکان سهرابی توسط خانواده، دوستان و یاران اشکان در بهشت زهرا گلباران شد و جمعی از مادران شهیدان نیز با مادر و خانواده اشکان اظهار همبستگی نموده و دوستان و یاران وی بر آرامگاه او گل گذاری کردند.
مراسم پنجمین سالگرد شهادت سرور برومند و دخترش فاطمه رجب پور توسط دوستان، خانواده و سایر آشنایان این شهیدان در قطعه 45بهشت زهرا برگزار گردید. آشنایان با اظهار همبستگی و همدردی با این خانواده و با گل گذاری بر آرامگاه وی یاد این مادر و دختر شهید را گرامی داشته و به خانواده آنان تسلیت گفتند.
فاطمه رجب پور به همراه مادرش سرور برومند در روز 25خرداد 88 در حمله نیروی انتظامی و لباس شخصیها در داخل مهد کودک آوای باران حوالی میدان آزادی مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و به شهادت رسیدند
در کرج نیز مأموران رژیم از شهید قیام در این شهر و تربت پاکش وحشت داشتند، اما با وجود مأموران سرکوبگر در امامزاده ابراهیم ملارد (یکی از شهرکهای کرج) خانواده و دوستان شهید قیام داوود صدری در آرامگاه این شهید یاد او را گرامی داشتند.
در لشت نشای گیلان نیز مراسم پنجمین سالگرد شهادت کاوه سبزعلی پور در آرامگاه وی و در مسجد محل تولدش برگزار گردید.
مردم و دوستان و خانواده سجاد (کاوه) سبزعلی پور بر سر مزارش گرده آمده و یاد او را گرامی داشتند.
در بابل خانواده، دوستان و آشنایان شهید فاطمه سمسارپور پنجمین سالگرد شهادت وی را گرامی داشتند و بر سنگ مزارش گل گذاشتند. و...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر