دوشنبه، تیر ۰۹، ۱۳۹۳

اعتراض ایرانیان مقیم کانادا به قانون چدید شهروندی



بنا بر گزارشها جمعی از ایرانیان مقیم شهر تورنتو ،کانادا ، در پی تصویب قانون جدید شهروندی در این کشور، تجمعی اعتراض آمیز برگزار کرده اند.

سایت پارس کانادا parscanada، در رابطه با قانون جدید شهروندی کانادا نوشته است :  درحالی که قانون C-24 که محافظه‌کاران مدعی هستند آن را به منظور «تقویت شهروندی کانادایی» به پارلمان این کشور ارائه کردند آخرین مرحله تصویب را در نیمه ماه جون گذراند و رسمیت یافت، اعتراضات نسبت به آنهم با اقدام قانونی چند وکیل و سازمان حقوق بشری وارد فاز جدیدی شد.

این همان قانونی است که برای دریافت شهروندی کانادا شرایط دشوارتری از جمله حضور زمان طولانی‌تر در کانادا و افزایش بازه سنی نیاز به گذراندن آزمون شهروندی را خواستار شده است. همچنین این قانون به وزیر مهاجرت اختیار می‌دهد که تحت شرایطی شهروندی کانادا را از کسانی‌که در کانادا به دنیا نیامده‌اند (در واقع مهاجرانی که بعدا شهروند کانادا شده‌اند) بدون اینکه نیاز به ارسال پرونده آنها به دادگاه باشد سلب کند. همین بخش از قانون بوده که بیشترین اعتراضات را به دنبال داشته و البته اخیرا با بالاگرفتن اعتراضات، سایر بخش‌های دیگر آنهم به چالش کشیده شده است اما هم‌چنان موضوع افزایش اختیارات وزیر مهاجرت برای سلب شهروندی کانادا مناقشه‌برانگیزترین بخش این قانون بوده است.
[تاريخ مطلب: هشتم تير ۱۳۹۳ برابر با بيست و نهم ژوئن ۲۰۱۴] پیک ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر