سه‌شنبه، تیر ۰۳، ۱۳۹۳

اپلیکیشنی برای درخواست کمک در شرایط خطر


اپلیکیشن عفو بین الملل برای فعالان در خطر

اپلیکیشن اندرویدی جدید و مجانی Panic Button محصول سازمان عفو بین‌الملل برای استفاده فعالانی است که در شرایط دشوار فعالیت در معرض خطر اشرار و سایر مهاجمان قرار می‌گیرند.
اپلیکیشن Panic Button برای کمک به فعالان حقوق بشری طراحی شده است که در گوشه و کنار دنیا کار حقوق بشری می‌کنند و در شرایطی قرار می‌گیرند که امنیت و جانشان به خطر می‌افتد و به کمک نیاز دارند. این اپلیکیشن به ظاهر خیلی ساده طراحی شده و فاقد هر نوع جذابیت ظاهری خاصی است. چیزی شبیه یک اپلیکیشن ماشین حساب تا جلب توجه نکند.
البته با توجه به این‌که خطر اصلی متوجه فعالان حقوق بشر در ایران، از جانب حکومت است نباید چندان روی این اپ برای دریافت کمک از دولت حساب کرد اما دست کم دوستان شما با دیدن پیام کمک اگر هم نتوانند به شما کمکی بکنند درخواهند یافت که شما بازداشت یا گرفتار شده‌اید.
به این اپلیکیشن که طراحی آن یک سال طول کشیده، ضرب و تقسیم و عمل‌های اصلی ریاضی اضافه شده تا کاملا شبیه یک اپ ماشین حساب به‌نظر بیاید. آیکون این اپلیکیشن نیز پس از راه اندازی تغییر می‌کند که قاعدتا احساس روبرو شدن فرد غریبه با یک اپلیکیشن غیر حرفه‌ای و بی خطر را بیش از پیش تقویت می‌کند.
در موقع خطر، کاربر تنها باید یکی از کلیدهای دیجیتال یا دکمه خاموش و روشن کردن گوشی را فشار دهد و مدتی ور برود تا اپ فعال شود و عملکرد واقعی خود را نشان دهد.
با همین کار ساده بدون این‌که کسانی که شما را در نظر دارند مشکوک کنید به آسانی پیام همراه با موقعیت جغرافیایی شما  برای سه کاربری که در دفتر تلفن‌تان  به عنوان شماره‌های اضطراری وارد کرده‌اید ارسال می‌شود و تا وقتی باتری تلفن تمام می‌شود هر ٥ دقیقه یک بار این پیام ارسال می‌شود.
این طراحی خیلی هوشمندانه است چرا که بدون ایجاد هیچ سوظنی و یا انجام کار دشواری، شما در همان حال که گوشی در جیب‌تان است، درخواست کمک می‌کنید.
این اپلیکیشن زیر یک مگابایت حجم دارد و لذا در تمام برنامه‌های اندروید تازه‌تر از Gingerbread قابل اجرا است. این برنامه همچنین منبع باز است و دست برنامه نویسان و حتی شما اگر وارد باشید باز است تا تغییرات جزیی مورد نظر خود را در برنامه انجام دهید. برای دسترسی به کدهای آن می‌توانید از طریق GitHub عمل کنید.
در واقع، این برنامه‌ای بسیار خوب است و تنها نکته‌ای که باید در نظر گرفت این است که کسانی که شماره‌هایشان را در لیست اضطراری ثبت کرده‌اید در زمان خطر در دسترس باشند و بتوانند به شما کمک کنند.
منبع: PanicButton

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر