دوشنبه، تیر ۰۹، ۱۳۹۳

سی.ان.ان: رفت و آمدهای قاسم سلیمانی به بغداد



7:25:59 AM 1393/4/9
فیلیپ اسمیت، (Phillip Smith) از دانشگاه مریلند
فیلیپ اسمیت، (Phillip Smith) از دانشگاه مریلند


تلویزیون سی.ان.ان - 3تیر 93
قاسم سلیمانی بازیگر قدرتمندی در اتاقهای جنگ و میدانهای نبرد عراق است. یک فرمانده مهاجم و بی رحم. کارشناسان امنیتی و تحلیلگران می گویند قاسم سلیمانی نیروی قدس سپاه پاسداران را برای پشتیبانی حیاتی از نیروهای عراق اعزام کرده است.

فیلیپ اسمیت، (Phillip Smith) از دانشگاه مریلند: به آنها آموزش می دهند، در کنار آنها می جنگند، و همچنین عضوگیری می کنند.
تحلیلگران می گویند، سلیمانی مرموز، به صورت مخفیانه وارد عراق شده و خارج می شود، و به نیروهای عمدتاً شیعه عراق کمک می کند. این تصور که قاسم سلیمانی دوست آمریکا در عراق است یک اشتباه است.

مقامهای آمریکایی معتقدند طی جنگ با عراق، واحدهای سلیمانی بودند که بمبهای ویژه یی که قادر به نفوذ در زره خودروهای آمریکایی بودند را تأمین می کردند، و این سلاح مرگباری علیه نیروهای آمریکایی بود. گمان می رود سلیمانی سلاح و کنترل و فرماندهی برای بشار اسد تأمین کرد... ولی نیروی قدس سلیمانی، بسا فراتر از خاورمیانه هم عمل کرده است.

فیلیپ اسمیت، (Phillip Smith) : آنها اقدامات ترور و بسیاری از فعالیتهای خارجی رژیم ایران به لحاظ صدور انقلاب را انجام می دهند.

مقامهای آمریکا می گویند قاسم سلیمانی درگیر یک توطئه فاجعه بار در خاک آمریکا بوده است. وی ناظر بر کارهای افسران نیروی قدس بود که در سال 2011 تلاش کردند سفیر عربستان سعودی در آمریکا را در رستوران ”کافه میلانو“ در منطقه اعیان نشین واشینگتن ترور کنند، ولی در این کار شکست خوردند. اکنون تحلیلگران هشدار می دهند که به دلیل حضور سلیمانی، مشاوران نظامی آمریکایی در عراق، بایستی در دادن اطلاعات به عراقیها درباره تحرکات آمریکاییان احتیاط کنند.

فیلیپ اسمیت، (Phillip Smith) : آن قدر بین نیروهای امنیتی عراق و سپاه پاسداران و نیروی قدس قاسم سلیمانی نقاط مشترک هست، که همیشه این احتمال وجود دارد که هر گونه اطلاعاتی که آمریکاییان به عراقی ها بدهند، به دست سلیمانی هم خواهد رسید.

تحلیلگران می گویند سلیمانی می تواند از این اطلاعات در آینده با حمایت کامل رهبران ارشد رژیم ایران، علیه آمریکاییها استفاده کند. گفته می شود که او فرد مورد علاقه خامنه ای است، و مستقیماً به خود خامنه ای گزارش می کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر