دوشنبه، تیر ۰۹، ۱۳۹۳

تداوم اعتصاب غذای چهار زندانی عقیدتی محکوم به اعدام در ماه رمضان


چهار زنداني كرد
كانون حمايت از خانواده جان با ختگان و بازداشتي ها 8 تير 93 : اعتصاب غذای چهار زندانی عقیدتی اهل سنت محکوم به اعدام، با وجود آغاز ماه رمضان و همچنین وخامت وضعیت جسمی آنها، ادامه دارد.
بنا به اخبار رسيده به كانون حمايت از خانواده جان با ختگان و بازداشتي ها ، جمشید و جهانگیر دهقانی، حامد احمدی و کمال ملایی چهار زندانی عقیدتی اهل سنت کُرد محکوم به اعدام، در حالی وارد شانزدهمین روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود شده‌اند که روز شنبه 7 تیرماه 1393، روز اول ماه رمضان بود و آنها همچنان به اعتصاب غذای خود ادامه دادند.
گفته شده که وضعیت سلامتی این چهار زندانی محکوم به اعدام بسیار وخیم است و خطر مرگ آنها را تهدید می‌کند. یک منبع مطلع گفت: جمشید دهقانی به سبب پایین آمدن فشار خونش به بهداری منتقل شد. آنها تصمیم گرفته‌اند با وجود ضعف جسمانی شدید، در ماه رمضان نیز با زبان روزه به اعتصاب غذای خود ادامه دهند تا زمانی که خواسته‌های به حقشان از سوی مسؤولین قضایی و امنیتی عملی شود.
این در حالی است که مسؤولین زندان قزلحصار کوچکترین واکنشی از خود نشان نداده‌اند و آنان همچنان در وضعیتی غیر انسانی به اعتصاب غذای خود ادامه می‌دهند.
۸۰ تن از زندانیان اهل‌سنت سالن ۱۰ زندان رجایی شهر کرج که در حمایت از حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی و جهانگیر دهقانی از روز سه‌شنبه 27 خرداد، دست به اعتصاب غذا زده بودند، اعلام کرده‌اند که به خاطر فرارسیدن ماه رمضان، موقتا اعتصاب غذای خود را متوقف کرده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر