دوشنبه، تیر ۰۹، ۱۳۹۳

دو شهروند کُرد از سوی نیروهای امنیتی ارومیه بازداشت شدند


1393/04/08 - 2014/06/29 - 

دو شهروند کُرد از سوی نیروهای امنیتی ارومیه بازداشت شدندآژانس کُردپا: دو شهروند کُرد توسط اداره‌ی اطلاعات ارومیه در منزل شخصی‌شان بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال یافتند.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، در روستای "کوره" از توابع بخش انزل دو شهروند کُرد به نام‌های فرامرز نجفی فرزند حیدر و محمود جانقوبه بازداشت شدند.

روز گذشته مأموران وزارت اطلاعات حکومت اسلامی ایران با مراجعه به خانه‌ی مسکونی این افراد و ورود ناگهانی به داخل منزل، اقدام به بازداشت و انتقال آنان به مکان نامعلومی کردند.

خبرنگار کُردپا با تأیید این بازداشت‌ها به نقل از یک منبع مطلع اعلام کرد: بازداشت‌شدگان از سوی نهادهای امنیتی به تبلیغ و همکاری با احزاب کُرد اپوزسیون متهم هستند اما این نیروها هیچ برگه قضایی و رسمی در دست نداشتند.

گزارش ارسالی حاکی از آن است که فرامرز نجفی ٣٢ ساله، دارای همسر و دو فرزند می‌باشد.

همچنین به گفته‌ی ساکنین بومی منطقه، این دو شهروند کُرد سابقه‌فعالیت سیاسی نداشته‌اند.

طبق گزارش مرکز آمار آژانس کُردپا که برای فصل بهار منتشر گردید، موارد نقض حقوق‌بشر نسبت به بازه‌ی زمانی سال قبل از آن به میزان ٧٨% افزایش یافته است.

 مخفی نگه‌داشتن شهروندان بازداشت شده توسط  دستگاه‌های امنیتی به سه هدف؛ مخفی نگه‌داشتن مرگ ناشی از شکنجه فرد بازداشتی، جلوگیری از تحقیق درباره کشف سرنوشت فرد بازداشت شده یا مکان بازداشت و بعضا تکذیب بازداشت و ایجاد فضای رعب وحشت برای اعترافات اجباری و القای اتهامات  صورت می‌گیرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر