سه شنبه ۲۴ ژوئن و در جریان رسیدگی به سوال علی مطهری و ناصر موسوی لارگانی از وزیر کشور در مورد بی‌تفاوتی این وزارتخانه به پدیده بانوان ساپورت‌پوش تصاویری از این افراد از مانیتور مجلس پخش شد.
به گزارش ایسنا، نمایش تصاویر بانوان ساپورت‌پوش در صحن علنی مجلس که البته چهره آنان پوشیده شده بود، با واکنش نمایندگان و همهمه زیاد در صحن علنی مجلس همراه شد.

علی مطهری با اشاره به همهمه ایجاد شده در مجلس به مزاح گفت: «به نظر می‌رسد دوستان از دیدن این تصاویر به وجد آمده‌اند.»

به گزارش خبرگزاری مهر، علی مطهری در طرح پرسش خود گفت: «جدیدا پدیده‌ای در جامعه ظاهر شده به نام ساپورت یا جوراب‌های بلند که ریشه آن هم از شبکه‌های ماهواره‌ای است؛ نکته اینجاست که استفاده‌کنندگان این پوشش وقتی عکس‌العملی از دولت نمی‌بینند استنباط می‌کنند که این نوع پوشش اشکالی ندارد و مشمول پوشش اسلامی هم است.‌»

علی مطهری، نماینده تهران و موسوی لارگانی، نماینده فلاورجان، از وزیر کشور پرسش‌های زیرین را مطرح کردند: «چرا وزارت کشور نسبت به پدیده بانوان ساپورت پوش در تهران و برخی شهرهای دیگر بی‌تفاوت است و به آن رسمیت داده است؟، علت عدم توجه وزارت کشور به اجرای قانون گسترش فرهنگ عفاف و حجاب چیست؟ و چرا بودجه ناچیز اجرای این قانون در لایحه ۱۳۹۳ حذف شده است؟»
رحمانی فضلی، در رابطه با این دو پرسش گفت که براساس قانون ۲۲ دستگاه در قانون عفاف و حجاب مسئول پیگیری این مسئله هستند که وزارت کشور یکی از این دستگاه‌ها است و وزارت کشور این مسئله را در قالب شورای اجتماعی پیگیری می‌کند.

وی افزود «باید بپذیریم که حل این مسئله در کوتاه مدت امکان پذیر نیست». از سوی دیگر برای همه دستگاه‌های اجرایی در رابطه با رعایت عفاف و حجاب وظیفه‌ای تعیین شده که «در این دستور العمل‌ها اشکالات زیادی دیده می‌شود.»

او زنان در ایران را به چند ر را به چند دسته تقسیم کرد و افزود: «افراد عامل و معتقد که اکثریت بانوان کشور را تشکیل می‌دهند، افرادی که به عفاف و حجاب معتقد ولی اهل تساهل و تسامح هستند، افرادی که به حجاب و عفاف معتقد نیستند ولی ادب اجتماعی را رعایت می‌کنند و دسته آخر بانوانی که اعتقادی به عفاف و حجاب نداشته و در عین حال به ادب اجتماعی نیز پایبند نیستند.»

رحمانی فضلی با اشاره به آمار نیروی انتظامی در برخورد با بانوان بدحجاب گفت: «بر اساس گزارشی که صبح امروز به دستم رسید. تاکنون ۲۲۰ هزار نفر به نیروی انتظامی برده شده و از آنها تعهد گرفته شده است. این اقدام باعث باز شدن پای ۹۰۰ هزار نفر به کلانتری‌ها و دادسراها شده است. تأثیر این حضور در آینده این خواهد بود که حسن سابقه برای اشتغال و تحصیل این افراد صادر نخواهد شد.»

نمایندگان سوال کننده، از پاسخ رحمانی فضلی، قانع نشدند.