دوشنبه، تیر ۰۹، ۱۳۹۳

"لابیِ گسترده" بابک زنجانی!



فرارو :  بابک زنجانی  "لابی" خود را فعال کرده است. یک نماینده مجلس در این باره گفت: «خبرهایی به ما رسیده که نشان از لابی جدی آدم‌های زنجانی در لایه‌های میانی برخی نهادها دارد.»

به گزارش فرارو،  امیر عباس سلطانی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت و گویی با روزنامه شرق با بیان این مطلب افزود: «زنجانی هم در وزارت نفت و هم در برخی دیگر از نهادها آدم دارد. یعنی افرادی که دنبال منافع او هستند و پیگیر موضوع. خیلی از اینها در لایه‌های میانی به بالا هستند و برخی‌شان هم نفوذ زیادی دارند. نمی‌خواهیم اشاره مستقیم کنیم تا سرنخ‌ها از دست نرود.»

او درباره نحوه فعالیت "لابی" زنجانی گفت: «لابی این آقایان صرف تغییر و دستکاری برخی اسناد می‌شود و برخی چانه‌زنی‌ها و تلاش برای کاهش میزان بدهی زنجانی به بیت‌المال. به قول معروف اینها می‌خواهند تا جایی که شده مفری بجویند و در پی وقت‌کشی هستند.»

سلطانی نگفته است که لابی های زنجانی در کدام نهادها فعالیت می کنند، اما اظهار کرد: «شاید برخی سازمان‌ها و نهادها به‌طور هدفمند و سازمان‌یافته پشت زنجانی نبوده‌اند اما باید مشخص شود که امثال  ح.م از کجا حمایت شده و افراد دیگری مانند او چطور در پشت نام زنجانی به ثروت رسیده‌اند.»

چند روز پیش نیز شایعاتی درباره  آزادی زنجانی منتشر شد، گفته می شد او در فرودگاه مهرآباد دیده شده است. اما دو روز پیش دادستان تهران در گفت و گویی با خبرگزاری مهر این شایعه را تکذیب کرد. جعفری دولت آبادی گفت: «هیچ تغییری در وضعیت (ب. ز) ایجاد نشده و وی همچنان در زندان است.»

بابک زنجانی یکی از متهمان فساد اقتصادی است که 19 دی ماه سال 92 پس از نامه 12 نماینده مجلس به سران قوا درباره فعالیت های او بازداشت شد.

چندی پیش دادستان تهران اعلام کرد که اگر زنجانی بدهی هایش را پرداخت کند آزاد می شود.

وزارت نفت شاکی اصلی بابک زنجانی است این وزارت خانه می گوید زنجانی حدود دو میلیارد و هشتصد میلیون دلار بدهکار است. بدهی که تاکنون پرداخت نشده است. بنا به گفته مسئولان وزارت نفت اموال زنجانی کفاف بدهی او را نمی دهد.

در همین حال گفته می شود بدهی زنجانی بیشتر از آن چیزی است که اعلام شده است. امیر عباس سلطانی می گوید: «کمتر سازمانی را می‌شود بررسی کرد که ردپای زنجانی در آن به‌جا نمانده باشد،»
[تاريخ مطلب: نهم تير ۱۳۹۳ برابر با سی ام ژوئن ۲۰۱۴]پیک ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر