دوشنبه، تیر ۰۹، ۱۳۹۳

ممانعت از آزادي محسن قشقایی زاده در پی درگذشت مادرش

دوشنبه, 09 تیر 1393 06:25
محسن قشقايي زاده
كانون حمايت از خانواده جان باختگان و بازداشتي ها 9 تير 93 : طبق گزارشات رسيده ، در پی درگذشت مادر زندانی سیاسی محسن قشقایی زاده به علت مفقود شدن مدارک شناسایی اش تا این لحظه امکان صدور گواهی فوت وجود نداشته و به همین بهانه از صدور مرخصی برای آقای قشقایی زاده که در قانون تصریح شده خودداری شده است.
مادر محسن قشقایی زاده، زندانی سیاسی محبوس در بند ۸ زندان اوین پس از بازگشت از ملاقات در اثر تصادف به بیمارستان منتقل و درگذشته است.
خانم طوطی سلطانی که یک روز پس از سانحه تصادف به علت مرگ مغزی درگذشته بود، به علت مفقود شدن مدارک هویتی قابل‌شناسایی نبوده و پس از بیست روز نگهداری در سردخانه، به‌عنوان مجهول‌الهویه در بهشت‌زهرا به خاک سپرده شده است. به علت عدم اطمینان از مرگ خانم سلطانی سرانجام هویت وی به‌وسیله ساعت مچی و لباس‌های او تأیید شده است.
به علت اینکه پرونده مفقود شدن ایشان از سوی خانواده در اداره آگاهی افسریه گشوده شده و پرونده تصادف ایشان در اداره آگاهی یوسف‌آباد بوده است و از آنجایی که این ادارات با هم هماهنگی نداشته‌اند، بیش از دو ماه پس از مرگ خبری از وی نبود تا آنجا که محسن قشقایی زاده چندین روز دست به اعتصاب غذا زد.
لازم به ذکر است که خدابخشی معاون دادستانی به علت عدم صدور گواهی فوت از اعطای مرخصی به این زندانی سیاسی خودداری کرده و محسن قشقایی زاده به بند 8 مالی زندان اوین منتقل شده است.
آقای قشقایی زاده به اتهام اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی به تحمل دو سال حبس تعزیری محکوم شده است.
محسن قشقایی زاده روز پنج شنبه از طریق برادرش در جریان تصادف و فوت مادرش قرار گرفته. برادرش می گوید: ”محسن اطلاعی نداشت به ما هم می گفتند نگویید تا خیلی اذیت نشود در زندان. گفتیم شاید حالش خراب شود در زندان یا صدمه ای به خودش بزند یا اینکه مشکلاتی برای خودش درست کند گفتیم که پیدا کردیم و تصادف کرده اما بیمارستان است. اما دیگر روز پنج شنبه به او گفتم که حالش هم خیلی بد شد. او بارها تقاضای مرخصی کرد که بیاید پی گیری کند اما ندادند. قبول نکردند.”
محسن قشقایی زاده اما تنها زندانی سیاسی نیست که اعضای خانواده اش هنگام بازگشت از ملاقات در سانحه تصادف جان باخته اند. مادر و همسر پیمان عارفی دیگر زندانی سیاسی که به زندان مسجد سلیمان تبعید شده هنگام بازگشت از ملاقات با او، در سانحه تصادف جان باختند و او با وثیقه ای سنگین تنها موفق شد برای سه روز به مرخصی بیاید تا در مراسم تشییع جنازه و ختم اعضای خانواده اش حضور داشته باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر