دوشنبه، مرداد ۲۷، ۱۳۹۳

زلزله، زندگی در ایلام را مختل کرد+عکس


1393/05/27 - 2014/08/18 - 

زلزله، زندگی در ایلام را مختل کرد+عکسآژانس کُردپا: زلزله و پس‌لرزه‌های استان ایلام به ویژه در شهرستان آبدانان بیش از ٨٠ مجروح برجای گذاشته است.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، ساعت ٧و ٢ دقیقه و ٥ ثانیه صبح امروز، زلزله‌ای به بزرگی ٦،١ ریشتر در ٣ کیلومتری بخش مورموری، ٣٦ کیلومتری موسیان و ٤١ کیلومتری دهلران در استان ایلام به وقوع پیوست.

شدت این زمین‌لرزه که پایگاه لرزه‌نگاری ایالات متحده‌ی آمریکا قدرت این زمین‌لرزه را ٣، ٦ ریشتر ثبت کرده، به حدی بوده که در استان‌های کرمانشاه و لرستان نیز احساس شده است.

به گفته‌ی رئیس سازمان امداد و نجات، حدود ٦٠ نفر در بخش مورموری از توابع آبدانان زخمی شده‌اند که این تعداد از زبان رسانه‌های محلی ٨٣ تن می‌باشد.

طبق آخرین برآوردها بالای ٨٠% زیرساخت‌ها و منازل مسکونی شهروندان کُرد در مورموری دچار "خسارت سنگین" شده‌اند.

شهر مورموری در جنوب استان ایلام بیش از ۳۴۰۰ نفر جمعیت دارد.

همچنین به گفته‌ی رسانه‌های حکومتی، گرمای ٥٠ درجه و قطعی آب و نیز مسدود شدن راه‌های مواصلاتی کمک به آسیب‌دیدگان را با "مشکل" و "سختی" مواجه کرده و مردم به چادر، آب معدنی و مواد غذایی نیازمندند.

ایرنا گزارش داد که مردم شهر آبدانان و روستاهای بخش مورموری شرایط روحی نامناسبی دارند و از ترس تکرار زمین لرزه در خیابان‌ها و پارک‌ها بسر می‌برند.

از صبح امروز تا ظهر بیش از ٣٠ پس لرزه در استان ایلام و شهرهای تابع روی داده و به دلیل گستردگی خسارات وارده، آمار دقیق قربانیان همچنان نامعلوم و نامشخص است.
21571.jpg
21572.jpg
21573.jpg
21574.jpg
21575.jpg
21576.jpg
21577.jpg
21578.jpg
21579.jpg

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر