دوشنبه، مهر ۰۷، ۱۳۹۳

حامد کرزی ریاست جمهوری افغانستان را به اشرف غنی سپرد


دبی-العربیه.نت فارسی
مراسم تحلیف اشرف غنی احمدزی رییس جمهور جدید افغانستان و عبدالله عبدالله رییس اجرایی روز دوشنبه 29 سپتامبر 2014 تحت تدابیر شدید امنیتی درکابل برگزار شد.

به گزارش العربیه، دراین مراسم 200 مهمان خارجی و بیش از یک هزار مهمان داخلی شرکت کرده بودند.


حامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان نخستین سخنران این مراسم بود. حامد کرزی درسخنرانی اش گفت:" برای حکومت جدید کامیابی و سعادت می خواهم و مطمئن هستم که افغانستان در راه درست روان هست و به منزل خود که صلح و ترقی است به زودی خواهد رسید. من تا حد توان همکار رئیس جمهوری جدید و رئیس اجرایی دولت خواهم بود. از مردم نیز می خواهم که آنها را حمایت کنند و پشتیبان شان باشند."

حامد کرزی ادامه داد:"یکی از کارهای عمده و ناتکمیل مملکت برقراری صلح است. بدون صلح امنیت نیست و بدون امنیت کشور ما پیشرفت کرده نمی تواند. صلح باید از اولویت های رئیس جمهوری جدید باشد. ما آبادی و بازسازی افغانستان را از صفر آغاز کردیم. امیدواریم این تلاش از صفر دوباره تکرار نشود."

حامد کرزی درسخنرانی اش ازهمکاری جامعه جهانی ستایش کرده و گفت:"افغانستان امروز نتیجه همکاری و کمک جامعه جهانی است و ما از آنها سپاسگزاریم."


اشرف غنی: افغانستان بسوی تحول و اصلاحات درحرکت است

اشرف غنی احمدزی، رییس جمهور جدید افغانستان پس از گرفتن قدرت سیاسی درسخنرانی اش گفت، افغانستان بسوی اصلاحات و تحول روان است و باید نظام افغانستان از نظام مصرفی به نظام تولیدی تبدیل گردد.

اشرف غنی افزود:"باور ما این است که موقعیت جغرافیایی افغانستان، کشور ما را به کشوری تجارتی تبدیل کند. معادن می تواند افغانستان را به کشوری صنعتی تبدیل کند. رشوه دهنده و رشوه گیرنده هر دو مایه شر و فسادند. با هر دو برخورد قانونی صورت خواهد گرفت."

غنی گفت:"ما به کمک جامعه جهانی به تسلیح و تجهیز نیروهای امنیتی نیاز داریم. ما از کمک جهانی برای تقویت این نیروهای استفاده خواهیم کرد. امیدواریم که همکاران جهانی کمک های خود را موثر و شفاف بسازند. بهترین کمک از طریق بودجه دولت است. امیدواریم این موضوع جامعه عمل بپوشد."

اشرف غنی احمدزی درسخنان اش درمورد روند صلح اشاره کرده گفت، صلح هدف استراتیژیک ما است و دراین زمینه همکاری جامعه جهانی نیز ضروری می باشد.

اشرف غنی خطاب به طالبان گفت:"اختلافات سیاسی از طریق راه حل سیاسی حل می شود. از طالبان و حزب اسلامی می خواهیم که برای مذاکرات سیاسی حاضر شوند. خواست ما این است که از تمام مساجد صدای صلح بلند شود."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر