به گفته منابع کرد، با ادامه حملات شبه نظامیان داعش، شهر کوبانی در سوریه در آستانه سقوط قرار دارد.


سایت کردی "باسنیوز" روز دوشنبه 29 سپتامبر گزارش داد که شورشیان داعش فقط دو روستا با شهر کوبانی فاصله دارند.

مصطفی ادیب، خبرنگار کرد مستقر در کوبانی به باسنیوز گفت: "ظهر روز دوشنبه، نیرویهای داعش کنترل دو روستای شران و کازیکان در شرق کوبانی را بدست گرفتند. این دو روستا فقط سه کیلومتر با مرکز شهر کوبانی فاصله دارند."

ادیب گفت که جنگجویان "واحد حفاظت مردمی" هم اکنون مشغول تقویت پایگاههای خود در مرکز شهر کوبانی هستند تا جلوی پیشروی نیروهای داعش را بگیرند.

ادیب گفت: " با سقوط دو روستای شران و کازیکان، اکنون فقط دو روستای دیهابان و مزرعیتا، در 2 کیلومتری کوبانی، میان آنها و نیروهای داعش قرار دارند."

او در مورد وضعیت شهر کوبانی گفت " شهر اکنون خالی از کودکان، زنان و افراد سالخورده است که به آنسوی مرز در ترکیه فرار کرده اند."

ادیب گفت: "مردانی که توانایی حمل اسلحه دارند به نیروهای مردمی پیوسته اند و هم اکنون در خط اول جبهه جنگ با داعش مستقرند."

او گفت که مردم شهر کوبانی از جامعه جهانی و احزاب اقلیم کردستان می خواهند که در کنار کمکهای انساندوستانه برای آنها اسلحه و مهمات هم بفرستند تا بتوانند از شهر در مقابل داعش دفاع کنند.

ادیب افزود که روز یکشنبه 10 گلوله خمپاره در شهر کوبانی فرود آمد، اما از میزان خسارت وارده هنوز گزارشی نرسیده است. شهر کوبانی از 15 سپتامبر در معرض حمله نیروهای داعش قرار دارد.