دوشنبه، مهر ۰۷، ۱۳۹۳

بغرنج شدن وضعیت قضایی و درمانی زندانیان سیاسی کُرد


1393/07/07 - 2014-09-29 - 

بغرنج شدن وضعیت قضایی و درمانی زندانیان سیاسی کُرد 
آژانس کُردپا: یک زن فعال سیاسی کُرد محبوس در زندان مرکزی ارومیه به دلیل بی‌توجهی مسئولان زندان و دستگاه قضایی حکومت اسلامی ایران، پرونده قضایی وی بیش از یک‌سال است که به صورت بلاتکلیف باقی مانده است.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، مهناز حکیمی، فعال سیاسی کُرد که بیش از یک‌سال است در بازداشت بسر می‌برد، تاکنون بدون محاکمه در زندان ارومیه محبوس و سرنوشت وی همچنان نامعلوم است.

این فعال سیاسی کُرد، پانزدهم خردادماه ٩٢ توسط نیروهای اطلاعاتی در ارومیه بازداشت و بیش از سه ماه در اداره‌ی اطلاعات شهر ارومیه مورد ضرب و شتم و بازجویی قرار گرفته بود و سپس به زندان مرکزی ارومیه انتقال داده شد.

به گفته یک منبع مطلع، نیروهای اطلاعاتی اتهام مهناز حکیمی را "ارتباط با یکی از احزاب کُرد اپوزسیون حکومت اسلامی ایران" اعلام کرده‌اند.

22343.jpg
علیرضا رسولی زندانی سیاسی کُرد اهل مهاباد
از سوی دیگر، علیرضا رسولی زندانی سیاسی کُرد اهل مهاباد که در زندان مرکزی ارومیه در بازداشت بسر می‌برد دچار بیماری صعب‌العلاج شده و مسئولان زندان با معاینه و معالجه پزشکی وی مخالفت کرده و به همین دلیل وی دست به اعتصاب غذا زده است.

این زندانی سیاسی که دو "غده سرطانی" در سینه دارد به نشانه اعتراض به این تصمیم مسئولان زندان ارومیه، ده روز است که دست به اعتصاب غذا زده و تاکنون اعتصاب وی ادامه دارد.

گفته می‌شود، پیشتر این فعال سیاسی کُرد به نشانه حمایت از دانش‌آموزان شین‌آباد پیرانشهر در مقابل اداره آموزش و پرورش مهاباد بهمراه شماری از فعالان کُرد تجمع کرده که از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به عضویت در یکی از احزاب اپوزسیون کُرد متهم و به سه سال زندان تعزیری محکوم گردید.

22339.jpg
زینب جلالیان زندانی سیاسی کُرد به حبس ابد محکوم شده است
از سوی دیگر، زینب جلالیان زندانی سیاسی کُرد در زندان دیزل‌آباد کرمانشاه که از ناحیه چشم دچار بیماری گردیده، طی نامه‌ای خواستار حمایت از زندانیان سیاسی ایران شد.

جلالیان که به حبس ابد محکوم شده، در این نامه خواستار ادامه فعالیت‌های مستمر برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر