یکشنبه، مهر ۰۶، ۱۳۹۳

کردهای ترکیه با تشکیل مرز انسانی تلاش کردند از ورود از اعضای داعش به سوریه جلوگیری کنند



هزاران کرد در مرز ترکیه و سوریه  جمع شدند تا با تشکیل یک زنجیر انسانی از ورود "جهاگرایان"از ترکیه به سوریه جلوگیری کنند

طی ماه های اخیر پیشروی سریع داعش در خاک عراق و در بخش هایی از سوریه، دولت ترکیه یکی از متهمان اصلی حمایت از گروه های اسلامی بنیادگرا در سوریه و عراق، مانند داعش و جبهه النصره بوده است.
با اینکه دولت اسلام گرای اردوغان همواره این اتهامات را رد کرده است اما بسیاری از کنشگران اجتماعی، گروه های اپوزیسیون و کردهای ساکن ترکیه بر این مسیله تاکید کرده اند.

آنها تنها افرادی نیستند که عنوان میکنند دولت ترکیه به نوعی از گروه داعش حمایت مالی و نظامی میکند.
یکی از روزنامه نگاران فرانس24 از مرز ترکیه و سوریه گزارش داد:"افرادی در مرز دیده میشوند که دولت ترکیه به راحتی به آنها اجازه ورود به سوریه میدهد بر اساس ظاهر آنها میتوان گفت این افراد میروند تا به گروه های اسلام گرای درون سوریه بپیوندند. همچنین خرید یک پاسپورت جعلی سوری در مرز تنها حدود 200 یورو خرج بر میدارد."

هر روزه نیز ویدئویی و یا عکسی از افرادی در ترکیه با پرچم و لباسهایی منقش به آرم داعش منتشر میشود که در سطح شهرهای این کشور درحال تردد و یا جمع اوری کمک مالی برای داعش هستند.
حتی اخباری در شبکه های مختلف به خصوص شبکه های تلویزیون کرد زبان از انتقال لجستیک جنگی از ترکیه به سوریه منتشر میشود. همین مسیله باعث شد که امروز هزاران کرد ترکیه خودشان دست به کار شوند و در حرکتی نمادین، در روستای علی زری در منطقه پیرسوس زنجیره ای انسانی تشکیل بدهند، مرزی انسانی بسازند تا از انتقال جهادگرایان از خاک ترکیه به سوریه جلوگیری کنند.
به گفته کنشگران کرد در ترکیه، مرز دومی با "بدن"انسان ها به طول سه کیلومتر ساخته شده است.
بسیاری از کردهای ترکیه و یا سوریه مدعی هستند در حالی که ترکیه به راحتی اجازه ورود جهادگرایان از سراسر دنیا به سوریه را میدهد اما مانع ورود داوطلبین کرد به سوریه میشود، داوطلبانی که قصد دارند برای کمک به کردهای سوریه به مناطقی مانند کوبانی بروند که در محاصره گروه داعش قرار دارند.
این مسایل به درگیری های شدیدی میان ارتش و پلیس ترکیه در مرز سوریه با کنشگران کرد ترکیه و پناهجویان کرد سوریه در نقطه مرزی منجر شده است.




http://observers.france24.com/fa

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر