یک خودروی سربازان امنیتی افغان روز یکشنبه 28 سپتامبر 2014 درشهر کابل آماج حمله انفجاری قرار گرفت.


به گزارش العربیه به نقل از حشمت الله ستانکزی، سخنگوی فرماندهی پلیس کابل، این رویداد حوالی ساعت 9:30 بامداد به وقت محلی، درچهارراهی "زنبق" شهر کابل رخ داد.

ستانکزی افزود:"یک ماین(مین) مغناطیسی، بر یک موتر رنجر ارتش ملی جاسازی شده بود و صبح امروز(یکشنبه) در چهارراهی زنبق شهر کابل منفجر شد."

سخنگوی فرماندهی پلیس کابل گفت، دراین رویداد تنها یک راننده خودروی ارتش افغان زخم برداشت و به کسی دیگر کدام آسیبی نرسیده است.

چهارراهی زنبق یکی از مهمترین و پٌرازدحام ترین چهاراهی کابل است و درنزدیکی این چهاراهی سفارت آمریکا، سفارت ترکیه، دروازه صدارت و شماری از نهادهای دولتی نیز قرار دارد و مهمانان خارجی نیز ازاین چهارراهی بسوی فرودگاه هوایی کابل و کاخ ریاست جمهوری میروند.

این رویداد درشرایطی رخ داده است که قرار است فردا دوشنبه مراسم تحلیف ریاست جمهوری جدید افغانستان درکاخ ریاست جمهوری برگزار گردد.

اداره امور و دبیرخانه شورای وزیران افغانستان اعلام کرده است که این مراسم ساعت 9:30 بامداد فردا دوشنبه با حضورمهمانان داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.

فردا دوشنبه بخاطر برگزاری مراسم تحلیف رییس جمهور جدید، درکابل تعطیل عمومی اعلام شده است و منابع امنیتی کابل نیز اعلام کرده اند که درحال حاضر شهر کابل تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارد.