یکشنبه، اسفند ۱۰، ۱۳۹۳

تجمع سکوت، اعتراض و نارضایتی در اعتصاب عمومی معلمان ایران


گروه‌هایی از معلمان در شهرهای مختلف استان‌های ایران، صبح امروز یکشنبه ۱۰ اسفندماه، در اعتراض به ناکافی بودن بودجه در نظر گرفته شده برای وزارت آموزش و پرورش در سال آینده و اعمال تبعیض بین کارکنان دولت تجمع کردند.
برخی از معلمان معترض گفته‌اند دلیل اعتراض آنان، تبعیض‌های صورت گرفته در سیستم آموزش کشور و اجرانشدن بندهایی از قانون خدمات کشوری مرتبط با کارکنان دولت است.
معلمان در تجمعات اعتراضی امروز ضمن تاکید بر اجرای کامل نظام و حقوق هماهنگ کارکنان دولت، خواستار اجرای فوری و بی‌قید و شرط بند ۵ ماده‌ی ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری هستند که به دولت اجازه می‌دهد برای مشاغل هم سطح کاردانی حداکثر ۷۰۰ امتیاز برای کار‌شناسی ۱۵۰۰ و برای کار‌شناسی ارشد به بالا ۲۰۰۰ امتیاز برای افزایش فوق العاده شغل در نظر بگیرد.
معلمان در تجمع امروز پلاکاردهایی را به همراه دارند که روی آنها نوشته شده است «ما از فرق می نالیم، نه از فقر» ،«معلم فرهنگ ساز جامعه را دریابید.»
معلمان کردستان همچنین به اجرا نشدن اصل 15 قانون اساسی اعتراض کرده و در دفاع از آموزش زبان مادری به دانش‌آموزان شعار سردادند.
تجمع کنندگان همچنین به میزان بودجه‌ی در نظر گرفته شده برای آموزش و پرورش در سال ۹۴ نیز معترض هستند.
تا لحظه تنظیم خبر همچنان این اعتراض‌ها در سراسر ایران در جریان است.

تصاویر از تجمع معلمان در سقز، مریوان، جوانرود، سنندج، تهران، ارومیه، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، فسا، خوزستان، فارس، یزد، پاوه، هرمزگان، خراسان رضوی، قزوین و اهواز
یکشنبه ۱۰ اسفندماه ۱۳۹۳ - ۱ مارس ۲۰۱۵

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر