چهارشنبه، فروردین ۰۵، ۱۳۹۴

اخبار سوريه - آزاد سازي شهر تاريخي بصرا شام توسط رزمندگان سوري

 
رزمندگان سوري شهر تاريخي  بصرا شام bosra sham در شرق استان درعا را به طور كامل از دست نظاميان اسد، عناصر حزب الشيطان و شبه نظاميان اعزامي از سوي رژيم ايران آزاد كردند.

جبهه جنوب سوريه اعلام كرد رزمندگان سوري بعد از 5 روز نبرد مستمر در عمليات قادسيه بصرا تمامي مراكز نظامي و پايگاههاي رژيم اسد از جمله قلعه تاريخي شهر بصرا شام را از دست سپاه پاسداران رژيم ايران و حزب الشيطان و نظاميان اسد خارج كردند. شهر بصرا شام آخرين دژ نيروهاي اسد در درعا به شمار مي رفت و با اين پيروزي اپوزيسيون سوريه كنترل تمامي مناطق جنوب شرقي استان درعا را در دست گرفت. 

از سوي ديگر به گزارش الجزيره رزمندگان سوري در سلسله عمليات جديد خود براي به كنترل درآوردن كامل شهر ادلب دست به پيشروي زدند و چند پايگاه و مركز نظاميان اسد را به كنترل خود درآوردند.
سايت ائتلاف ملي سوريه -5فروردين93

نظاميان اسد در يك جنايت جنگي ديگر شهركهاي بنش benesh و قميناس ghaminas در حومه ادلب را با گاز سمي كلر هدف قرار دادند به گزارش الجزيره بر اثر اين حمله حداقل 30 شهروند سوري  دچار حالت خفگي شدند. رژيم اسد هفته گذشته نيز شهرهاي سرمينsermin و قميناس را با گاز سمي كلر هدف قرار داد  كه منجر به كشته شدن 7 تن از جمله چند كودك شد.
الجزيره - 5 فروردين94

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر