یکشنبه، خرداد ۱۰، ۱۳۹۴

#ایران# ستون رژیم در سوریه در آستانه فروپاشی

تاريخ:  1394/3/10

برنامه تلویزیونی در شبکه خبر رژیم


همه خبرها و گزارشها حاکی از این است که ورق در منطقه علیه رژیم برگشته و همه مواردی که تا یکی دو ماه پیش، برای آخوندها و سرکرده‌های پاسداران، فتوحات محسوب می‌شد و در مورد آنها رجزخوانی می‌کردند، حالا در حال خراب شدن روی سر خودشان است.
در سوریه، رژیم خونریز بشار اسد در آستانه سقوط قرار گرفته و اگر اقدام جدی برای سر پا نگه‌داشتن آن صورت نگیرد، فرو ریختن یکی از پایه‌های استراتژیک رژیم قطعی است. این خلاصه حرف دو تن از مهره‌های رژیم، «حسین حاجی» از به‌اصطلاح کارشناسان رژیم و «ناصر کنعانی» از مهره‌های وزارت‌خارجه دولت روحانی در یک برنامه تلویزیونی در شبکه خبر رژیم در تاریخ 6خرداد است.
حاجی می‌گوید: «اگر بخواهیم یک نگاه استراتژیک و عمیق به حوادث هفت هشت ده روز گذشته یا به تعبیری به دو ماه گذشته، (از آغاز عملیات جنایتکارانه سعودیها به یمن) داشته باشیم اتفاقات بسیار تلخ و ناگواری که در استان ادلب سوریه اتفاق افتاد و جسر الشغور را تصرف کردند و همین‌طور در شرق سوریه، «حمص» را در شرق استان حمص، «تدمر» یا «پالمیرا» که شهر باستانی است تصرف کردند و یک خط مستقیمی از جبهه شرق در استان «حمص» نزدیکی‌های «القلمون» را گرفتند، من معتقدم و فکر می‌کنم که تحولات منطقه خاورمیانه به‌ویژه کشورهای مسلمان در یک پیچ بسیار سختی قرار گرفته…»
اعترافهای مهمی در حرفهای این به‌اصطلاح کارشناس رژیم وجود دارد: اول این‌که از دو ماه پیش، سر کلاف «اتفاقات بسیار تلخ و ناگواری» (البته تلخ و ناگوار برای رژیم) در منطقه با تشکیل ائتلاف منطقه‌یی و آغاز عملیات توفان قاطع باز شده است.دوم این‌که در سوریه هم، سر کلاف «اتفاقات تلخ و ناگوار» برای رژیم با آزاد شدن استان ادلب و شهر استراتژیک جسرالشغور باز شده و سقوط رژیم اسد را در چشم‌انداز نزدیک قرار داده است.
سوم این‌که کل منطقه در «یک پیچ بسیار سخت» (که باز البته پیچ سخت برای رژیم مورد نظر می‌باشد) قرار گرفته است.
توضیحات بعدی ناصر کنعانی مهره وزارت‌خارجه آخوند روحانی روشنتر می‌کند که مصیبت رژیم تنها به سوریه محدود نمی‌شود: «اتفاقی که در الانبار رخ داد این بود که تحت فشار مستقیم آمریکاییها و بعضی از کشورهای منطقه‌ای، دولت عراق متأسفانه در یک تصمیم به‌نظر من نادرست، نیروهای مردمی را در روند حفاظت از استان الانبار و پاکسازی دو استان مهم الانبار و نینوا از گردونه مبارزات و عملیات خارج کرد… در حوزه منطقه‌یی باید تحولات استان الانبار را با مسائل سوریه کاملاً در ارتباط ببینیم و آن را باید تشدید فشارهای منطقه‌یی بین‌المللی بر دولت سوریه و همچنین در ارتباط با تحولات یمن ببینیم. این رویکرد سعودیها برای انحراف افکار عمومی و انحراف جامعه بین‌المللی از تحولات یمن است».
سوز و گداز این مهره رژیم از یک سو به‌خاطر آن است که دست شبه‌نظامیان آدمکش وابسته به رژیم را از دخالت در استان الانبار کوتاه کردند و از سوی دیگر به‌خاطر آن است که همه این تحولات، در سوریه، عراق و یمن، یک سمت و سوی واحد دارد که عبارت است از جارو شدن رژیم در منطقه.
اما «حسین حاجی» ناگزیر از اعتراف به فرو ریختن پایه‌های استراتژیکی و صدور تروریسم، شده و می‌گوید: «عمدتاً نقشه آنها در نهایت ایران است. اگر ما امروز عمق استراتژیک امنیت خودمان را در مرزهای آن طرف کشورمان تعریف می‌کنیم و آنجا واقعاً مستشار نظامی نداشته باشیم و کمک نکنیم، ما در فرداها ممکن است در مرزهای شرق و در غرب خودمان مجبور بشویم با داعش بجنگیم».
روشن است که «داعش» بهانه است، حرف این است که سمت و سوی تحولات، جاکن شدن رژیم می‌باشد و اگر ما (یعنی رژیم) امروز در سوریه و عراق و یمن نجنگیم، همان‌طور که یک بار پاسدار شمخانی صراحتاً گفت، باید در شهرهای ایران با دشمن بجنگیم و دشمن البته کسی جز مردم به‌پاخاسته ایران و جنبش سازمان‌یافته مردم ایران نیست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر